Ziet er prima uit
Gezien ze nu op een Corsa zitten zal de naafdiameter ook wel prima zijn.
Wat banden betreft: 400 euro voor een set banden is een mooi budget. Daar haal je wel wat leuks voor. Voor dat geld heb je al een setje Falken ZIEX ZE912 of Toyo Proxes 4 sportbanden in de maat voor de beoogde nieuwe velgen.
Ik raad alleen wel aan om gewoon je oude velgen te bewaren en daar winterbanden op te zetten in plaats van all seasons banden te nemen.
Koop je winterbanden ook al liefst zo vroeg mogelijk. Hoe warmer het is, hoe goedkoper de winterbanden.
Zodra het koud wordt (minder dan 10 graden overdag) monteer je je winterwielen. Wordt het warmer, dan wissel je terug naar zomerbanden.
Zo spreid je het slijten over 2 setjes. Uiteindelijk is het dus niks duurder dan steeds maar all seasons banden te kopen.
Daarbij krijg je er een hoop extra grip in de natte zooi en op de sneeuw voor terug.
All seasons banden doen het in de winter wel beter als zomerbanden, maar winterbanden zijn nog vele malen beter, getuige de volgende test:
[youtube:3lf53i6c]
Daarbij, gezien je oude velgen kleiner zijn, krijg je meer rubber, waardoor ze iets beter "flexen", wat ook weer nuttig is in de sneeuw. En als je dan een gat in het asfalt raakt, of alsnog gaat glijden en een stoeprandje raakt, vangen de banden het veel beter op als die platte zomerdingen.
Dus minder heftige aanslag op je draagarmen enzo.
Edit:
Ik heb ook gewoon m'n originele velgen voorzien van winterbanden. Precies om de redenen die ik noem.
Meer grip en minder schade risico als het toch fout gaat.