• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

velgen gecoat van de Rieger Calibra.

81supporter

Post vaak
Ik heb deze week de velgen laten powdercoaten.

Mat glans zwart.

225/45/18/w92 9.5J achter en 225/40/18/w92 8,5J voor.

Nieuw rubber voor op laten leggen.

Ze zijn nu pekel proof en het staat super !!

Ik heb ze net gemonteerd.

Foto's volgen.

Zag dat de plastic modder schermjes binnen in de wielkasten achter kapot waren.

Zijn die nog te koop ergens of heeft iemand ze nog liggen voor weinig ?

@16VCalibra wrote:Wielkuip?

Letterlijk lijkt het meer een op stuk vliegenmepper met een paar bevestigingspunten.

Maat is ongeveer 30 x 30 cm .... mag je geen kuip noemen toch......

@16VCalibra wrote:Wielkuip?

Letterlijk lijkt het meer een op stuk vliegenmepper met een paar bevestigingspunten.

Maat is ongeveer 30 x 30 cm .... mag je geen kuip noemen toch......

Die kleintjes aan de voorkant van de wielkasten dus, lekker weg laten en de overgebleven gaten dicht lassen komt alleen maar zand en troep doorheen wat je dorpels niet leuk gaan vinden op den duur.

Die kleintjes aan de voorkant van de wielkasten dus, lekker weg laten en de overgebleven gaten dicht lassen komt alleen maar zand en troep doorheen wat je dorpels niet leuk gaan vinden op den duur.

@InjectTheVenom wrote:Die kleintjes aan de voorkant van de wielkasten dus, lekker weg laten en de overgebleven gaten dicht lassen komt alleen maar zand en troep doorheen wat je dorpels niet leuk gaan vinden op den duur.

Deze zitten bij de achterwielen.

1 is er losgeraakt en heeft wat happen uit mijn profiel genomen.

Al bij de vorige eigenaar.

Ik zag het toen de wielen eraf gingen om te coaten.

@InjectTheVenom wrote:Die kleintjes aan de voorkant van de wielkasten dus, lekker weg laten en de overgebleven gaten dicht lassen komt alleen maar zand en troep doorheen wat je dorpels niet leuk gaan vinden op den duur.

Deze zitten bij de achterwielen.

1 is er losgeraakt en heeft wat happen uit mijn profiel genomen.

Al bij de vorige eigenaar.

Ik zag het toen de wielen eraf gingen om te coaten.

Dit is de schade die het aan kan richten:

dsc0085nr.jpg

En zo wordt het opgelost:

dsc0079hd.jpg

@Maurice89 wrote:Mag ik vragen of je die auto zo zelf hebt gemaakt of zo gekocht?

Ik zit er over te twijfelen om zo'n breed bouw set te kopen maar die zijn redelijke prijzig... maar wil er best voor sparen.

Wat zit er bij jou op abs of poly?

Als je zo een breed set koopt,

koop dan gelijk een goede, zoals Rieger.

Zit je rond de 1350 euro voor de set en dan moet je nog laten spuiten en monteren.

Sommige spuit bedrijven hebben een set aanbieding, dus een vaste prijs voor montage en spuiten.

Maar als je ziet dat ik voor de Rieger voor en achter lipjes en de lumma dakspoiler al 510 euro heb betaald.

Dan valt 1350 euro wel mee voor een complete set.

Als je iets goedkopers neemt en het gaat bij elke drempel kapot, dan ben je op den duur,

gewoon duurder uit.

Terug
Naar boven