• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Velgen spuiten

Zo kocht ik ze alle 4 randen waren beschadigd blanke lak er vanaf

DSC04335.jpg

Toen schuren en schuren en nog is schuren

DSC04371.jpg

en dit is het eind resultaat dit is 9J

DSC06031.jpg

eind plaatje 7,5J en 9J

DSC06095.jpg

Een setje wielen laten polijsten is DUUUURRRRR

Als jij hoort wat dat gaat kosten dan ga je wel snel je schuur in om een paar uur per velg te schuren.

Dan daarbij, de randen zijn heel makkelijk te schuren. Dus ik zou ze zelf doen.

Spuiten of poedercoaten............Ik ga dan voor poedercoaten.

Alleen nu je het randje gepolijst wilt hebben wordt dat weer lastig.

Zelf spuiten is aan het begin wel mooi, maar met goedkope lak is het zo weer lelijk.

Mischien het hart laten stralen, waarna je de randen zelf polijst (die juist niet laten stralen want je schuurt je een ongeluk als dat zo grof is)

Dan je harten in de filler spuiten zodat het oppervlak al een stuk gladder is, en dan kleur spuiten (nadat je gepolijst hebt uiteraard)

Dan heb je er in mijn ogen het minste werk van, en ben je het goedkoopste klaar.

origineel gepost door Fearless

Een setje wielen laten polijsten is DUUUURRRRR

Als jij hoort wat dat gaat kosten dan ga je wel snel je schuur in om een paar uur per velg te schuren.

Dan daarbij, de randen zijn heel makkelijk te schuren. Dus ik zou ze zelf doen.

Spuiten of poedercoaten............Ik ga dan voor poedercoaten.

Alleen nu je het randje gepolijst wilt hebben wordt dat weer lastig.

Zelf spuiten is aan het begin wel mooi, maar met goedkope lak is het zo weer lelijk.

Mischien het hart laten stralen, waarna je de randen zelf polijst (die juist niet laten stralen want je schuurt je een ongeluk als dat zo grof is)

Dan je harten in de filler spuiten zodat het oppervlak al een stuk gladder is, en dan kleur spuiten (nadat je gepolijst hebt uiteraard)

Dan heb je er in mijn ogen het minste werk van, en ben je het goedkoopste klaar.

Heb nu een adres gevonden en die polijst de randen voor 25 euro per velg.. Dus daarvoor ga ik de schuur niet in ;-)

Maar wat het spuiten / coaten van de rest van de velg betreft.. Heb op zich wel zin in een leuk project.. En heb bij mijn eerdere corsa's ook wel wat interieurdelen gespoten (waar voorheen structuur inzat)

Dus moet wel te doen zijn lijkt me... Hart wil ik mat antraciet hebben, binnenzijde helemaal zwart en dan het gepolijste randje. Dus ook niet de moeilijkste kleuren. Wacht nog heel even een offerte af.. Als die onder het bedrag uitkomt wat ik in gedachte heb dan besteed ik het uit..

25 euro per velg is niet duur... ik heb er een die doet het voor 20 euro per velg:P Moet alleen een stukje rijden.

intresse U2U

origineel gepost door wessaa

randen waren al wel gepolijst, maar om het zelf te polijsten draai ik me hand ook niet voor om :angel

heb al vele setjes klaar gemaakt

velgen wat onder mn golfje 1 zaten, ook zelf gespoten , randen gepolijst en de naafdeksel ook

427769641_6_2ez0.jpeg

velgen wat ik onder m`n corsa b heb gehad, ook zelf klaar gemaakt , dingen waren helemaal verwaarloosd! waren gebruikt als winter wielen :o

bouten er uit geboord, draad in getapt.. geschuurd , randen gepolijst ,gespoten

358653321_5_bp1O.jpeg

358653322_5_boti.jpeg

daarna ook nog gt`s er onder gehad.. zelf geschuurd gespoten etc

247712068_5_Wa_.jpeg

nog velgen gedaan van een hyundai coupe .. waren zilver grijs orgineel, helemaa geoxideert.. zijn nu weer als nieuw!

976435426_6_RV8Ejpeg

velgen gedaan voor een corsa c, waren zilvergrijs, stoeprand schuurschade

239411197_6_9Cb.jpeg

:p volgens mij had ik die golf wielen gedaan :jerry Desalniettemin zijn die andere velgen echt mooi geworden, polijstwerk ook zeker wel ! :D

Terug
Naar boven