• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

velgen

@Opeloco wrote:400€ voor 4 nieuwe 19" velgen? Dan stel ik mij toch serieus vragen bij de kwaliteit ervan...

Klopt maar ik denk dat interaction wel een deftig merk is.

Maar ik ben er ondertussen al uit gekomen dat die velgen nergens meer te leveren zijn.

Vandaar de lage prijs denk ik.

Had al dezelfde velgen zien staan voor bijna het dubbele van de prijs.

Mijn wintervelgen zijn ook van interaction (8Jx18 ET 35), maar die waren toch net wat duurder dan die 19'' velgen. Heb een simpel model genomen.

@Opeloco wrote:Als je die set voor die prijs kan kopen neem ik aan dat je geen interesse meer hebt in mijn set :D

Die set hier boven vermeld is niet meer te verkrijgen.

Ik ben nog aan het overwegen.

Als ik uwe set koop. Kost mij dit ook 1000 euro extra aan nieuwe sloffen.

1000€ zou ik niet zeggen, voor 800€ moet lukken :D

Vanaf 19" worden de bandjes natuurlijk niet goedkoper ;) toch niet als je ietwat kwaliteitsbanden wil.

je moet ook enken dat je auto maar vier stukjes van max A5 papier de weg raakt aan hoge snelheids.

dus aan geraden kwaliteits banden . stel nangkang ok ling longs zijn mss 150 euro per band goedkoper maar over wegligging of veilig rij gedrag spreek ik e niet uit

Er zijn tegenwoordig ook budget merken die toch een aardige wegligging hebben als je de tests moet geloven.

Voor € 800,- moet je inderdaad wel een goede set banden kunnen vinden:

Toyo Proxes T1 sport: € 163,- per band.

Vredestein ULTRAC SESSANTA € 197,- per band.

HankookVentus S1 evo2 K117 € 206,- per band.

dat zijn merk met al beetje naam ja maar veel mense hebben grte wielen omdat het knap is maar beseffen niet dat het ook veel gaat kosten als het versleten is veiligheid primeert toch wel vind ik

de 19" waren lange tijd duurder dan de 20" in belgie als je het zelfde merk vroeg op de 19" is het hier zelfs iets langer wachten met levertijd

Nico,

Wat kost een setje 20 inch van een topmerk ( bridgestone, pirelli of michelin ) in Belgie ?

Gr. Hans

Deze prijzen heb ik eens doorgehad, gaat over setjes van 4 stuks 20", In 19" gaan deze bandjes mss 10€/stuk goedkoper zijn

Banden 245/35r20

• Falken fk453 915€

• Kumho 993€

• Nexen n8000 660€

• Toyo proxes 850€

En van dit lijst had de nexen bij mij de voorkeur, niet alleen om de prijs maar ook zeker een goede band op aanraden van mijn bandenboer.

Ok bedankt, zelfde prijs denk ik als in Nederland.

Blijft een hoop euro's, maar wie mooi wil zijn moet ........

Ik zit ook een beetje rond te kijken voor velgen voor volgend jaar zomer.

Ik begrijp dus dat deze maat er prima onder zou passen? Laat ik het zo zeggen de wielen lopen mooi in de kassen en zullen niet aanlopen.

Duur foutje als ze niet passen ;)

20 inch - 35 et - 8,5J - 5x120

19 inch - 35 et - 8,5J - 5x120

Banden maat voor beide is 245/35 zag ik staan.

Zit alleen nog te twijfelen 19 of 20

@Jram wrote:Ik zit ook een beetje rond te kijken voor velgen voor volgend jaar zomer.

Ik begrijp dus dat deze maat er prima onder zou passen? Laat ik het zo zeggen de wielen lopen mooi in de kassen en zullen niet aanlopen.

Duur foutje als ze niet passen ;)

20 inch - 35 et - 8,5J - 5x120

19 inch - 35 et - 8,5J - 5x120

Banden maat voor beide is 245/35 zag ik staan.

Zit alleen nog te twijfelen 19 of 20

Voor de 19 inch zou ik toch bandenmaat 245/40 nemen

inderdaad 19 is 245/40 en de 20 is 245/35 De 20 inch oogt net wat stoerder, en qua comfort vind ik het weinig uitmaken. Ik heb ze allebei gehad.

Et35 kan dus gewoon zonder aanlopen?

Ook als je eventueel nog gaat verlagen? zat te denken aan een eibach set (3cm)

Als ik jouw was ging ik voor 20 inch 8,5x20 ET45 pas altijd, heb er zelfs 2 cm rondom spaces op zitten en eibach 3 cm verlaagd betere combi bestaat er niet. Loopt 100 procent niet aan zelf met 5 volwassen over drempels niet. Aan jouw de keuze.

Terug
Naar boven