• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Velgenmaat Astra H 2008

Beste Opel-forum gebruikers,

Afgelopen week heb ik mezelf een Opel astra twintop kado gedaan, aangezien deze wagen zonder winterbanden en velgen komt ben ik nu opzoek naar een leuk setje.
Maar zie nu al door de bomen het bos niet meer door alle verschillende maten waardes en weet ik al niet meer.

Is er iemand die enig licht in de duisternis kan laten schijnen.

Alvast bedankt voor de moeite

M.v.g.

Frans

Hey Stoffel,

Door middel van je kenteken kun je hier je steekmaat van je velg opzoeken. Mogelijk krijg je dan de keuze of je 4 of 5 gaats velgen hebt, ofwel kijk even ook even wat voor velg je nu hebt.
Verder staat er op je huidige band als het goed is zoiets als dit 205 55 R16 (H), dit is je banden maat.

Met die info weet je dan je je dan je steekmaat (bijvoorbeeld 5x110) en je bandenmaat (bijvoorbeeld 205 55 R16 (H)). Dit zou voldoende moeten zijn om passende stalenvelgen en winterbanden te kopen.

Ik heb zelf ook onlangs stalenvelgen en winterbanden gekocht, zie hier voor mijn topic.
Voor het kiezen van de band heb ik de websites van de ANWB en de Consumentenbond gebruikt om te kijken welke 'het beste' zou zijn.

Hallo Moshterd,

Bedankt voor je uitgebreide en duidelijke antwoord. Hier kan ik zeker iets mee.

Heb ook gelijk even een blik geworpen op je topic over je eigen wagen, erg informatief en leuk om te lezen.
Zal het binnenkort eens helemaal op mijn gemak doornemen.

Mvg

Stoffel015

Terug
Naar boven