• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Velgenmaat en brandstof verbruik

Wim -v6 , wij hebben voor een aantal jaren geleden in Duitsland gewoond , prima hoor maar ikzelf vond het niks , ik had toen een Mercedes c klasse 2 liter diesel en betaalde ongeveer 400 euro per jaar , dat zou nu ongeveer 450 per jaar zijn , nu ik ook een 2. liter diesel heb komt het in Duitsland op hetzelfde neer , daar gaat het om de motor inhoud en niet om het gewicht zoals het hier in dit land gaat , Bart-gsi, als je in Spanje bent ingeschreven en je houd de wagen op Nederlands kenteken zit je goed fout je mag maximaal 168 dagen aaneengesloten in het buitenland zijn , ben je er langer moet je je in het land waar je de meeste dagen bent laten inschrijven en ik wil de wet niet tarten en al helemaal niet als je ook nog meer moet betalen , zou een dief van mijn eigen beurs zijn.

@Franco49 wrote:Wim -v6 , wij hebben voor een aantal jaren geleden in Duitsland gewoond , prima hoor maar ikzelf vond het niks , ik had toen een Mercedes c klasse 2 liter diesel en betaalde ongeveer 400 euro per jaar , dat zou nu ongeveer 450 per jaar zijn , nu ik ook een 2. liter diesel heb komt het in Duitsland op hetzelfde neer , daar gaat het om de motor inhoud en niet om het gewicht zoals het hier in dit land gaat , Bart-gsi, als je in Spanje bent ingeschreven en je houd de wagen op Nederlands kenteken zit je goed fout je mag maximaal 168 dagen aaneengesloten in het buitenland zijn , ben je er langer moet je je in het land waar je de meeste dagen bent laten inschrijven en ik wil de wet niet tarten en al helemaal niet als je ook nog meer moet betalen , zou een dief van mijn eigen beurs zijn.

dat laatste weet ik dat weinig van... maar als dat zo is dan neem ik mijn comment terug.. ik weet niet veel van die wetgeving en was voor mij maar een gooi in het diepe... ik wist dan wel dat je je auto in spanje kan laten keuren op nederlands kenteken omdat ze daar al eens over bezig geweest zijn toen een groot deel van de groep die jaarlijks naar spanje gaat daar een vraag naar had en er mee in de publiciteit kwam maar hoe het echt in elkaar stak had en heb ik nog steeds geen idee van

bart-gsi, het klopt dat je als vakantieganger de auto in Spanje apk laten keuren , ook zullen er enkele personen die (illegaal) in Spanje wonen gebruik van maken ( zolang het nog kan) want de Spaanse fiscus zit langzamerhand ook die personen op hun hielen en terecht ,als je a zegt moet je ook b zeggen , want op die manier loopt Spanje heel veel inkomsten mis zowel autobelasting en inkomstenbelasting (zolang het nog duurt ) Nederland is namelijk bezig om de inkomstenbelasting voor de Nederlanders (pensionada's ) verplicht in Nederland te laten betalen ,Duitsland is reeds akkoord gegaan ,maar Spanje en ook andere EU landen spartelen (nog )tegen, natuurlijk is dit deels offtopic maar denk wel interessant voor meerdere personen .hopende ik voldoende uitleg gegeven heb!

Is denk ik ook minimaal , maar wat ik vreemd vind dat er velgen voor insignia worden aangeboden van 16 inch !

@Franco49 wrote:Is denk ik ook minimaal , maar wat ik vreemd vind dat er velgen voor insignia worden aangeboden van 16 inch !

waarschijnlijk met een dikkere band.. zoals je wel vaker ziet bij die eco wagens.. hybrites etc.. die hebben een klein velgje met een dikke band...

@Franco49 wrote:Nou ik had ook al zo een vermoeden , denk dat ik gewoon kijk naar de 17 inch lm velgen.

Een halve liter meer per 100km is nu niet om wakker van te liggen.

Je kan prima 18inch monteren met 225/45-18. Dan merk je geen verschil in verbruik.

Verbruik ligt aan het gewicht van de band en velg, profiel van de band luchtweerstand van de velg enz. Dus allemaal gelijk is nagenoeg onmogelijk.

hmm.. blijf AUB bij online velgen weg..

heb er vorig jaar een rechtzaak mee gehad dat de velgen die onder me amerikaan zaten 3x ruk waren.. slecht uit gebalanceerd.. ben toen naar euromaster(bedrijfswagens) gegaan en daar konden ze er ook niet veel van maken..

ik heb mijn volledige aankoop bedrag ( 730 euro) terug gehad met een rechtzaak omdat ze gewoon geen garantie gaven ( onder aan de bon staat eigen risico klant) dus bestel ze elders wil je geen problemen hebben... Autoweek forum staat er vol mee over hun...

ik had wolfrace rapid 17"velgen onder me amerikaan zitten

ik kocht nieuwe velgen en hagelnieuwe banden van vredestein.. ik betaalde wat meer omdat ik wel een kwaliteitsband wilde

maar na 4 weken gebeurde dit met een gangetje van 130 op de snelweg

de band was rondom open gescheurd.. ze kwamen toen aanzetten dat de banden aangelopen waren op de wielkast en dat het mijn fout was... maar goed.. kan beter iemand zo inlichten over hun werkwijze en hopen dat ze er zelf niet intrappen..

@turbosix wrote:Sodeknetters, daar zit me ook een partij lood op die velg!

Idd.. Dat zegt genoeg lijkt me...

Deze velg zat rechts achter en is niet uitgebalanceerd door euromaster... Daar had ik alleen voor de wielen uit laten balanceren.. En zelfs toen waren ze niet goed want het schudde aan alle kanten...

maar banden zijn een toeleverings product toch hun hebben alleen maar velgen ik heb er velgen met winterbanden gehaald en heb nergens problemen mee

Ik heb het als een set bij hun gekocht en voor hun deur erop gezet.... Dat een band kapot gaat lig ik niet wakker van.. Kan gebeuren.. Maar dat ze gen enkele vorm van garantie geven is gewoon en als een wiel slecht gebalanceerd is horen hun dat op te lossen ookal is het de dag na aankoop.. Als je 700+ euro besteed aan velgen en banden verwacht je wel enige vorm van garante en dat een bedrijf je helpt als er iets mis is met hun product...

ben ik helemaal met je eens geen garantie is een slechte zaak terwijl ze die band zo kunnen claimen bij de fabrikant of bij de genen die de banden voor hun op de velg legt want dat doen ze zelf ook niet

@frweber wrote:ben ik helemaal met je eens geen garantie is een slechte zaak terwijl ze die band zo kunnen claimen bij de fabrikant of bij de genen die de banden voor hun op de velg legt want dat doen ze zelf ook niet

Jawel dat doen ze zelf wel.. Ze hebben een kleine hal ernaast waar ze banden wisselen en balanceren... Want de banden op deze velgen hadden ze van een andere set velgen afgehaald die ze hadden liggen....

Maar in plaats van wat je zegt dat ze de fabrikant in moeten lichten gingen ze zeiden dat de banden aanlopen aan de auto.. Zoals je op de foto kunt zin had ik genoeg ruimte in de wielkasten

Terug
Naar boven