• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

velgenmaat vectra c

sw_reijnders

Forumbewoner
dealer in roosendaal zeker ;)

die bestellen idd alles op type nr.

maar volgens mij zou 15 inch net moeten kunnen.

maar dan gaan de velgen ook maar net over de klauwen heen ;)

je kan natuurlijk altijd voor 16 inch gaan met 205/55/16

origineel gepost door sw_reijnders

dealer in roosendaal zeker ;)

die bestellen idd alles op type nr.

maar volgens mij zou 15 inch net moeten kunnen.

maar dan gaan de velgen ook maar net over de klauwen heen ;)

je kan natuurlijk altijd voor 16 inch gaan met 205/55/16

jep die maat heb ik er ook onder liggen:thumbup

15'' kan wel maar niet op elke C dacht ik:hmmz

15"past niet op jou vectra, alleen op 1600 en 1800 als ik het goed heb en dan c1

bij mij 1800 ligt 215/55/16 winterband op (sw)

tja ook bij mijn B'tje komen de 15 inch velgen heel dicht langs mijn remklauw en dat past ook gewoon.

Sterker nog . . . de 5-steeks remschijven van een B zijn 1 mm groter dan die van een C ;)

de 314 mm schijven vind je volgens mij alleen onder de V6'en benzine als diesel.

@ Jan

is dat niet nog een leuke upgrade voor je met al die power ;)

origineel gepost door sw_reijnders

tja ook bij mijn B'tje komen de 15 inch velgen heel dicht langs mijn remklauw en dat past ook gewoon.

Sterker nog . . . de 5-steeks remschijven van een B zijn 1 mm groter dan die van een C ;)

de 314 mm schijven vind je volgens mij alleen onder de V6'en benzine als diesel.

@ Jan

is dat niet nog een leuke upgrade voor je met al die power ;)

Nou Bas eerst effe 19 inh velgen zoeken en dan kijken hoe `t eruitziet daarna zie ik wel verder ik kan geen geld blijven uitgeven:vertag:vertag

Jan

origineel gepost door Marcel28

Praktijk wijst uit dat het niet gaat. Heb zelf een C 2.2 benzine. Remklauwen komen te dicht bij de velg

maar Marcel, je weet dat het bij mij ook past.

GTS 2.2dgi 2005

Zafira A

Stalen velgen met winterbanden, zaten eerder op mijn zafira 2.2 BJ 2002

195/65/15

43...ET

en getest en al rijdje onder de vectra...

was laatst bij Opel ook ff gecontroleerd en lep alles OK

Iets sbelheids afwijking naar beneden im snelheidsmeter

100 op teller is ong 85

Waarom het bij de een wel past en andere niet??

normaal zitten er 215/50/17 onder

gr Arnold

Hm, is er iemand die mij met zekerheid kan vertellen of ik onder een Vectra C uit 2006 (1.9CDTI)15" velgen kwijt kan?

Ben druk op zoek naar velgen voor winterbanden, en het aanbod van 15" velgen is een stuk groter.

Daarnaast zijn de bandjes natuurlijk een stuk leuker geprijsd.

origineel gepost door BlackRoseNL

Hm, is er iemand die mij met zekerheid kan vertellen of ik onder een Vectra C uit 2006 (1.9CDTI)15" velgen kwijt kan?

Ben druk op zoek naar velgen voor winterbanden, en het aanbod van 15" velgen is een stuk groter.

Daarnaast zijn de bandjes natuurlijk een stuk leuker geprijsd.

Nee past niet.

minimale maat 16 inch.

Hallo,

Ik heb een Vectra CDTI 2004 150 pk en daar zit 195/65/15 onder.

Et Waarde weet ik zo niet uit mijn hoofd maar ik kan altijd ff kijken voor je.

Koop idd goede winterbanden ik heb de bridgestone blizzak en ben tot nu toe erg tevreden.

Gr

Wisselende ervaringen, zo te lezen.

Helaas krijg ik de auto pas over 2 weken, dan kan ik pas meten.

Voor de zekerheid maar opzoek naar een setje lichtmetaal van 16", dat moet in ieder geval passen. Iemand nog een mooi setje liggen?

Ik ga in ieder geval voor goede (merk) banden. Waarschijnlijk ook gewoon nieuw, want tweedehands zijn de prijzen bijna gelijk aan nieuw!:hmmz

je kan ook eens op ebay in duitsland gaan kijken.

daar hebben verschillende mensen hier al een leuk setje wielen gehaald voor rond de 200 euro incl banden.

origineel gepost door BlackRoseNL

Wisselende ervaringen, zo te lezen.

Helaas krijg ik de auto pas over 2 weken, dan kan ik pas meten.

Voor de zekerheid maar opzoek naar een setje lichtmetaal van 16", dat moet in ieder geval passen. Iemand nog een mooi setje liggen?

Ik ga in ieder geval voor goede (merk) banden. Waarschijnlijk ook gewoon nieuw, want tweedehands zijn de prijzen bijna gelijk aan nieuw!:hmmz

Ik heb net 2 setjes verkocht 1 van mijn GTS dat was 15 inch met Borbet en michelin`s en pas nog mijn set van de station 16 inch dezent velgen met 205x55x16 vredestein (die vond ik te klein eruit zien onder zo`n grote c station) ik kwam een set 16 inch inter action velgen van een Jaguar tegen met fulda 225x55x16 erop(8mm) die heb ik gekocht en nog 150 euro overgehouden ook.

Dus koop niet te snel kijk goed rond en kom je niets tegen misschien beter dit seizoen overslaan.

Jan

Ik rij met 15Inch velgjes van de Omega voor mijn winterbanden. (wieldoppen van een Zafira) en dat alles onder een vectra C station 2005 2.2.

En genoeg speling rondom de wielklauwen.

origineel gepost door bono1772

Ik rij met 15Inch velgjes van de Omega voor mijn winterbanden. (wieldoppen van een Zafira) en dat alles onder een vectra C station 2005 2.2.

En genoeg speling rondom de wielklauwen.

Misschien dat het bij de C2 net niet gaat of een diesel?

Jan

Terug
Naar boven