• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Velgmoerdopjes en spatlappen Astra G

RISL

Forumbewoner
Omdat ik zelf dopjes over m'n velgbouten wel netjes vind staan, wilde ik ze aanschaffen bij www.originalcarparts.nl.

Nu blijkt dat ze daar twee verschillende hebben:

http://www.originalcarparts.nl/component/option,com_virtuemart/Itemid,1/category_id,16/flypage,shop.flypage/manufacturer_id,0/page,shop.product_details/product_id,865/

en deze

http://www.originalcarparts.nl/component/option,com_virtuemart/Itemid,1/category_id,16/flypage,shop.flypage/manufacturer_id,0/page,shop.product_details/product_id,4041/

Het enige verschil is de hoogte (23 mm tegenover 31 mm). Heeft iemand enig idee welke op de Astra G horen?

Daarnaast, ik rijd heel veel 'offroad' met m'n Astra Coupé en wilde daarom tijdelijk een stel spatlappen monteren. Vind het ook niet heel lelijk staan, eerlijk gezegd. Ook deze wilde ik aanschaffen bij owww.originalcarparts.nl

http://www.originalcarparts.nl/component/option,com_virtuemart/Itemid,1/category_id,16/flypage,shop.flypage/manufacturer_id,0/page,shop.product_details/product_id,1307/

Nu staat er bij, niet in combinatie met sideskirts. Worden de standaard skirts van de Coupé hier ook onder gerekend of bedoelen ze echt van die 'pimp-skirts'?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Heeft iemand misschien een foto voor me van een Astra G met spatlappen? Begin zelf nu ook te twijfelen en kan geen Astra G met spatlappen vinden op google afbeeldingen. Alleen Vectra's en F'jes.

Mocht het nu echt misstaan, zie ik er toch vanaf, rijd ik wat langzamer op onverhard en vertrek ik wel wat eerder van huis ;)

Heeft iemand misschien een foto voor me van een Astra G met spatlappen? Begin zelf nu ook te twijfelen en kan geen Astra G met spatlappen vinden op google afbeeldingen. Alleen Vectra's en F'jes.

Mocht het nu echt misstaan, zie ik er toch vanaf, rijd ik wat langzamer op onverhard en vertrek ik wel wat eerder van huis ;)

de velgmoer doppen van mij zijn 2,3 cm hoog,ligt er denk ik aan wil je ze iets in de velg hebben of er iets buiten.

de cabrio en coupe hebben ander skirts en vooraan zit een extra overzet gedeelte en dan gaan deze bejaarden lappen daar niet op passen.

sorrie kan het niet laten maar spatlappen is een big NO NO

de velgmoer doppen van mij zijn 2,3 cm hoog,ligt er denk ik aan wil je ze iets in de velg hebben of er iets buiten.

de cabrio en coupe hebben ander skirts en vooraan zit een extra overzet gedeelte en dan gaan deze bejaarden lappen daar niet op passen.

sorrie kan het niet laten maar spatlappen is een big NO NO

die van mij zijn ook die van 2.3cm. Deze komen net tot aan het randje bij mijn velgen.

Van de spatlappen heb ik geen idee :)

die van mij zijn ook die van 2.3cm. Deze komen net tot aan het randje bij mijn velgen.

Van de spatlappen heb ik geen idee :)

Bedankt voor de antwoorden.

De spatlappen heb ik echt nodig, er ontstaat zoveel lakschade momenteel aan skirts en deuren.

Het zijn niet van die ouderwetse rubberlappen hè, als je hier boven even kijkt, is het gewoon een meegespoten stukje kunststof dat net even uitsteekt.

dscf00078vp.jpg

heb je hier wat aan?

Bedankt voor de antwoorden.

De spatlappen heb ik echt nodig, er ontstaat zoveel lakschade momenteel aan skirts en deuren.

Het zijn niet van die ouderwetse rubberlappen hè, als je hier boven even kijkt, is het gewoon een meegespoten stukje kunststof dat net even uitsteekt.

Jazeker! Mooie velgen trouwens :thumb

Ik denk dat ik er dan toch vanaf zie, al lijken de spatlappen van originalcarparts.nl een stuk kleiner (en dus minder functioneel).

Bedankt :thumb

Jazeker! Mooie velgen trouwens :thumb

Ik denk dat ik er dan toch vanaf zie, al lijken de spatlappen van originalcarparts.nl een stuk kleiner (en dus minder functioneel).

Bedankt :thumb

Ja, klopt. Maar het eigenlijk wel noodzaak bij mij, maar ik denk dat ik dan liever wat vaker in de weer ga met spuitbus en lakstift dan dit. Zeker bij mijn Coupé, bij een hatch of station valt het wat minder op, heb ik het idee.

Terug
Naar boven