• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ventilator doet het af en toe, als die het doet piept/fluit

johan1979

Post weinig
hey mensen,

mijn ventilator die het soms niet, als die het doet hoor je piep/fluit toon.

wie kan me vertellen wat het zou kunnen zijn en waar ik dat kan vinden.

heb wat gezocht hier maar kwam verschillende plaatsen tegen waar het kan zitten

het is een vectra c1 met ecc

gr. johan

Het piepen van de ventilator is echt een Vectra/Signum kwaal. Mijn GTS heeft er last van, en ook van twee kennissen in een Vectra & Signum hoor ik dezelfde klachten.

Je kunt de kachelmotor vrij eenvoudig loshalen (Zit achter dashboardkastje) en het asje ff schoonmaken en invetten. Is je probleem snel weer verholpen.

Het wel/niet doen zou me meer zorgen baren

bedankt voor de info.

mocht die wel kapot zijn, moet ik dan zoeken naar een ventilator of kachelmotor of is dat het zelfde.

ga zo snel mogelijk even kijken of ik er makkelijk bij kan.

@johan1979 wrote:hey mensen,

gr. johan

Als je ventilator het niet doet, is je gehele bediening en ECC paneel dan even buiten gebruik (dus verlichting ook uit van de kachelbedielingsknoppen?)

Of doet gewoon het kachelmotortje het zo nu en dan niet?

Dat piepen heb ik ook, ik ga er pas wat aan doen als het stuk is, nu werkt het nog allemaal en de piep is niet zodanig dat ik nu al wil ingrijpen.

Als ie stuk ik gaat er gewoon een nieuwe Valeo kachelmotor in, of van de sloop.

@pixels66 wrote:Op het engelse Vectra C forum staat een goeie howto over hoe dit makkelijk te verhelpen, voordat ie er aan kapot gaat.. Ik ga het zelf ook binnenkort doen.

Oorzaak van het piepen is waterschade, water wat via je pollenfilter naar binnen loopt..

EDIT: heb 'm zelfs nog ff opgesnorreld voor je: http://www.vectra-c.com/forum/showt...x-a-Noisy-Heater-Motor-the-quick-and-easy-way" onclick="window.open(this.href);return false;

Ga jij dan een gat boren zoals in die howto staat?

Zoveel meer moeite is het tocht niet om het motortje in zijn geheel eruit te halen en dan te demonteren?

@evertfisherman wrote:@johan1979 wrote:hey mensen,

gr. johan

Als je ventilator het niet doet, is je gehele bediening en ECC paneel dan even buiten gebruik (dus verlichting ook uit van de kachelbedielingsknoppen?)

Of doet gewoon het kachelmotortje het zo nu en dan niet?

alles doet en werkt gewoon, behalve de ventilator zo nu en dan in combinatie met een piepend geluid.

als ik het onderdeel wil opzoeken op internet, wat is daar de naam voor? ventilator of wat anders?

bij mister-auto.nl geeft hij er een weer, dat is dezelfde als die van 125,- alleen kost deze bij hun 207,- klein verschil dus.

ga nog ff kijken of ik andere site kan vinden, weet nu welke ik moet hebben.

hoe weet ik trouwens als mijn kachelweerstand of zo iets ook kapot is?

hoe weet je nu of een kachelweerstand kapot is?

ik merk alleen dat als ik met mijn standen van de ventilatie speel dat het sneller gaat en een hogere piep krijg te horen.

nu alleen gebeurt er niks als ik met mijn standen speel en geen piep/ windt

@johan1979 wrote:hoe weet je nu of een kachelweerstand kapot is?

ik merk alleen dat als ik met mijn standen van de ventilatie speel dat het sneller gaat en een hogere piep krijg te horen.

nu alleen gebeurt er niks als ik met mijn standen speel en geen piep/ windt

Als je kachel weerstand stuk werkt er ''meestal'' nog maar één stand van de 4 jou kachel weerstand is aan je verhaal te lezen zeker niet stuk.

Niet met zekerheid maar ga er maar van uit van niet, is natuurlijk een hele andere auto dus zal ook vrijwel zeker de kachel motor anders zijn.

Effe op de sloop kijken staan er genoeg.

vandaag een nieuwe besteld met kachelweerstand.

2de hands niet aan te komen.

als het goed is ga ik het morgen plaatsen, hoop dat het lukt.

Terug
Naar boven