• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

verborgen menu in de boorcomputer bij zafira B

bluedevil

Post weinig
zoals reeds de titel vermeld ben ik zopas te weten gekomen dat er een verborgen deel van de boordcomputer te vinden is bij de zafira waar je dus verschillende informatie zoals motortemperatuur enzo te vinden is.

Zelf had ik er al een enorme hekel aan nooit te weten hoe warm de motor liep bij deze kan het dus wel :P

Simpel om het te vinden eens je het weet ==> de toets settings van de radio indrukken en blijven indrukken tot er een doffe biep weerklinkt.

Als je dit hoorde dan is het infomenutje geactiveerd en kan je die bereiken door meermaals op de knop van de boordcomputerweergave te drukken .

1 keer drukken is normaal bij elke wagen de info van het verbruik en afgelegde afstand.

2 de maal drukken (wat je zonder de settingstoets niets opleverd) is het eerste scherm van het informatiemenu ik denk dat bij de meesten er 3 verschillende informatiemenu's zitten voor je terug bij de normale boordcomputerweergave komt.

Wou dit effe mededelen voor de mede zafirarijders (mogelijk lukt dit ook bij de andere modellen)

greets blue

Wat jij omschrijft heb ik gedaan en ik krijg wel 5 schermen. Maar heeft iemand ook weet van alle gebruikte afkortingen? Bijv. "TC" en "RC"?

Groet, Giso

Ik had al eerder zoiets gezien in het Astra topic, dus vorige week bij een proefrit in een Zafira-B (welke ook aangeschaft is) heb ik dit ook geprobeerd. Alleen toen na de pieptoon wist ik niet meer hoe ik verder moest:P.

Maar nog 9 dagjes, dan is hij er. Zal even kijken of het me dan wel lukt:wors

Werkt bij mijn Vectra B niet.

Boordcomputer blijft knipperen door alle opties heen, alsof ik het knopje heel snel achter elkaar indruk.

Ik heb eeb Zafira 1.8 met navi70 en ook via de testmode de verschillende gegevens gevonden, maar.....

Kan ik de motortemperatuur in het gewone venster van de boordcomputer (BC1 of BC2) krijgen? Nu geven beide BC's dezelfde informatie. Zou dus handig om de BC's verschillend te programmeren.

Ik ben benieuwd of deze mogelijkheid bestaat,

Stoffel

Helemaal top!!! Het werkt :thumbup:thumbup

Altijd handig extra informatie. We want more (lol,lol)

:wors:wors

Groeten Bernd

Cool dit morgen ook maar eens uitproberen....

Ik vond het ook al irritant dat je idd de motortemp/olietemp niet kon zien....

:wors :wors

origineel gepost door rensie73

zafira a doet daar niet aan mee zeker ?

Klopt op t Zafira A is deze optie niet beschikbaar.

heb de setting knop lang ingedrukt en hoot idd een piep en op het scherm staat menu geactiveerd maar dan beschreven staat op de knop van de boordcomputer te drukken, maar welke is dat ( die grote???? in het midden)

[rquote=1668151&tid=122773&author=hennyw]ook bij de navigatie is een extra pagina gekomen[/rquote]

Hai Henny, welke pagina is er bijgekomen??

Het valt me niet op misschien.m.vr.gr., bert.

Terug
Naar boven