• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

verbruik 1.2 130pk 8 traps automaat

lonius41

Post weinig
Beste Opelvrienden,

Mijn 1ste verbruiscijfers over ca 800 km heb ik binnen.

De 1ste indicatie van mij was fout.

Excuses daarvoor.

Verbruik is rond de 1:13,5

Beste Ioniues41,

Mag ik u vragen hoe u deze cijfers hebt kunnen halen ? :scratch:

Ik krijg dit echt niet voor elkaar met mijn Grandland X.
Hij heeft nu 1500km op de teller staan en rij 1: 13 ~550km op een tank. :wacko:

Hoeveel km kunt u rijden op een tank?

Gr,
Martijn

Ik weet niet hoe jullie het uitrekken , maar Ik reken beginnen met volle tank, dan tanken mijn liters gedeeld door mij afgelegde kilometers maal honderd

dat Ik dat verbruik zie van jullie heb ik al spijt dat ik een 1.6 180 pk besteld heb, wat gaat die dan verbruiken, moet no enkele maanden wachten einde juni

of juli

In mijn maandelijkse OnStar rapporten staat een gemiddeld verbruik van 7L/100km dus circa 1:14 (1.2 benzine automaat). Verbruik hangt natuurlijk ook af van de soort ritten (korte ritjes in de stad, snelweg 100km per uur of 130km per uur, veel/weinig files, etc.) maar ik ben tevreden met het verbruik van de GLX

sorry, sorry, excuses.

Ik heb wat getalletjes door elkaar gehaald.

Het verbruik moet zijn 1:11,9 km

nogmaals excuses.

Maar het rijdt wel erg lekker met de 8 traps automaat.

Weet iemand wat deze grafiek toont?

j5otf3lw7q5hhrwt9zs5yf2nbzpvsf32.jpg

[quote quote=18364899]Je gemiddeld verbruik over de laatste maanden[/quote]

mijn gemiddeld verbruik is 7,2L/100km of 1:14. De grafiek toont waarden rond de 10 wat niet in de buurt komt van de getallen 7,2 of de 14 :scratch:

Gemiddeld verbruik 7,4/100km = 1:13,5 met rustige rijstijl in 8-traps automaat 1.2. Valt me eigenlijk best tegen.

Ik heb het voorbije weekend een testrit gemaakt met de GLX 1.2T AT.

Bij de start de boordcomputer gereset en na een trip van 40 km ( 10 km autosnelweg, 20 km buitenwegen en 10 km binnenwegen) stond de boordcomputer op 5.6l / 100km

Nu weet ik niet hoeveel het echte verbruik is. Is er een groot verschil tussen de BC en het manueel uitrekenen aan de pomp ?

Was wel aangenaam verrast door het verbruik en heb een gewone rijstijl gehanteerd. Normaal accelereren, max 120 op de autosnelweg.

[quote quote=18365563]Ik heb het voorbije weekend een testrit gemaakt met de GLX 1.2T AT. Bij de start de boordcomputer gereset en na een trip van 40 km ( 10 km autosnelweg, 20 km buitenwegen en 10 km binnenwegen) stond de boordcomputer op 5.6l / 100km Nu weet ik niet hoeveel het echte verbruik is. Is er een groot verschil tussen de BC en het manueel uitrekenen aan de pomp ? Was wel aangenaam verrast door het verbruik en heb een gewone rijstijl gehanteerd. Normaal accelereren, max 120 op de autosnelweg.[/quote]

Dat hoort goed!
Mijn verbruik is nu gemiddeld over 5000km 7,4l/100km.
Toch behoorlijk wat verschil als je het mij vraagt :wacko:

Ik heb het bijgehouden via autoweek en dat ziet er niet echt goed uit. :cry:

Toevallig iemand aanwezig bij wie de achterklep scheef is gemonteerd?
Ik ben er dit weekend achtergekomen dat de klep scheef zit en niet goed sluit.

mijn verbruik: motor 1.6 180 pk , verbruik is nu 9 liters wel veel maar kan nog verbeteren, 8 traps automaat

Retourrit Leeuwarden - Den Haag

(Wel met de snelheden van de nieuwe wet en regelgeving ivm de stikstof problematiek op "130" wegen max 105km p/u)

9hserhcr99qxiw18pa0nvqc7wvngm2tl.jpg

Ik rij veel korte afstanden en haal dan tussen de 1/12 en 1/12.5. Vind het netjes aangezien ik met mijn Nissan Qashqai nooit verder dan 1/10.5 kwam. Op langere afstanden natuurlijk zuiniger.

Zo zeg wat een mooie verbruiken.
Ik haal nu amper 7,6 ltr. Zal nog wel 7,5 worden met de max 100.
Heb wel altijd een zwaar beladen kofferbak. En met aanhanger/caravan schrik je helemaal. ?

Terug
Naar boven