• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

verbruik astra g 1.6 16v na vectra c inlaatbuis mod

Ja ik vond het ook wel prima tot dat ik las dat sommige ook 1 op 14/15 halen. Dus de mod maakt de auto wel wat onzuiniger...?

Ja, natuurlijk, dat is toch logisch?

Ik rijd zelf met een K&N openluchtfilter en dat scheelt een half litertje op de 100 km. Ik heb dat wel over voor een mooi aanzuiggeluid.

Ja, natuurlijk, dat is toch logisch?

Ik rijd zelf met een K&N openluchtfilter en dat scheelt een half litertje op de 100 km. Ik heb dat wel over voor een mooi aanzuiggeluid.

Ja true, ik moet zeggen dat ik de laatste tijd ook wel meer stadsritjes heb gemaakt dat zuipt natuurlijk ook meer.

Ik laat het lekker zo vind de response en het geluidje ook wel wat waard.

thnx

Ja true, ik moet zeggen dat ik de laatste tijd ook wel meer stadsritjes heb gemaakt dat zuipt natuurlijk ook meer.

Ik laat het lekker zo vind de response en het geluidje ook wel wat waard.

thnx

is het soundtechnisch echt zinvol om een K&N inleg filter te plaatsen icm met die vectra c aanzuigbuis? of is het verschil maar peenuts?

bij mijn oude starlet had ik wel een open luchtfilter van K&N.... bbwwaaaaooooopppppp!!! kicke jonge...

is het soundtechnisch echt zinvol om een K&N inleg filter te plaatsen icm met die vectra c aanzuigbuis? of is het verschil maar peenuts?

bij mijn oude starlet had ik wel een open luchtfilter van K&N.... bbwwaaaaooooopppppp!!! kicke jonge...

@RISL wrote:Nee, dat werkt niet.

Jouw modificaties zorgen ervoor dat er meer lucht de motor in kan. Dit wordt ook gemeten door je LMM en die zorgt er dan voor dat er meer benzine wordt ingespoten, anders zou de motor te arm gaan lopen.

Ik moet zeggen dat ik 1:12,5 niet heel erg vind tegenvallen hoor.

X16XEL / Z16XE heeft geen LMM, net als al zijn oudere broertjes en zusjes..

Willem

@RISL wrote:Nee, dat werkt niet.

Jouw modificaties zorgen ervoor dat er meer lucht de motor in kan. Dit wordt ook gemeten door je LMM en die zorgt er dan voor dat er meer benzine wordt ingespoten, anders zou de motor te arm gaan lopen.

Willem

@wim-v6 wrote:@RISL wrote:Nee, dat werkt niet.

Willem

Vanuit de kroeg:

Wat heeft dit voor gevolg of actie nodig?

@wim-v6 wrote:@RISL wrote:Nee, dat werkt niet.

Willem

Vanuit de kroeg:

Wat heeft dit voor gevolg of actie nodig?

Motor krijgt meer lucht (word geconstateerd door een meting van de inlaatdruk (MAP) en lambda sensor (O2)), dan zorgt de inspuitcomputer voor MEER brandstof, oorzaak > Gevolg..

Ik heb bij mijn Vectra (3.0 V6 laag Compressie motor) bij wijze van PROEF de inlaatbuizen aangepast, en ben erachter dat het GEEN ruk uitmaakt qua prestaties en verbruik is misschien zelfs meer geworden, maar het gaat geen streep harder..

Willem

Motor krijgt meer lucht (word geconstateerd door een meting van de inlaatdruk (MAP) en lambda sensor (O2)), dan zorgt de inspuitcomputer voor MEER brandstof, oorzaak > Gevolg..

Ik heb bij mijn Vectra (3.0 V6 laag Compressie motor) bij wijze van PROEF de inlaatbuizen aangepast, en ben erachter dat het GEEN ruk uitmaakt qua prestaties en verbruik is misschien zelfs meer geworden, maar het gaat geen streep harder..

Willem

Tja, maar bij een Z16XE maakt het in vermogen wel degelijk verschil, Ook door het beter sneller verplaatsen van de lucht zal de temperatuur mischien maar een graden maar toch wat lager uitkomen. Wim je was nog een sensor vergeten. De luchttemp sensor die op de inlaatbuis zit word ook nog gebruikt om de hoeveelheid brandstof te bepalen. Het verbruik gaat welliswaar omhoog, maar eigenlijk zou je hiervoor ook wat terug moeten krijgen.

Onderin word de z16xe er niet luier opmaar net wat lekkerder lopen. En wat soepeler met pakken van de koppeling.

Tja, maar bij een Z16XE maakt het in vermogen wel degelijk verschil, Ook door het beter sneller verplaatsen van de lucht zal de temperatuur mischien maar een graden maar toch wat lager uitkomen. Wim je was nog een sensor vergeten. De luchttemp sensor die op de inlaatbuis zit word ook nog gebruikt om de hoeveelheid brandstof te bepalen. Het verbruik gaat welliswaar omhoog, maar eigenlijk zou je hiervoor ook wat terug moeten krijgen.

Onderin word de z16xe er niet luier opmaar net wat lekkerder lopen. En wat soepeler met pakken van de koppeling.

Ik ben benieuwd hoe die Tigra's en die Corsa B's altijd zo bruut klinken met die x16xe-tjes, dat geluid wil ik ook. Hoe krijg ik dat voor elkaar met een x16xel???

Ik ben benieuwd hoe die Tigra's en die Corsa B's altijd zo bruut klinken met die x16xe-tjes, dat geluid wil ik ook. Hoe krijg ik dat voor elkaar met een x16xel???

Terug
Naar boven