• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verbruik Corsa C z1.4

ik ben met mn vriendin in augustus op zoek gegaan naar een C'tje

we hebben er een aantal bekeken met bj tussen 2001 en 2003 en het merendeel 1.4'tjes, maar daarvan zijn we ECHT een aantal GOED rotgetrapte 1.4'tjes tegen gekomen.

Uiteindelijk zijn we een 2001 GSI tegen gekomen voor 4000 euro met maar 86.000 km op de klok.

Het grote voordeel van de GSI vind ik wel dat bijna ALLES standaard op dat ding zit.

Denk aan ABS, TC, Airco, CC . . . dat zijn op alle overige modellen best dure opties en zitten er vaak niet op.

Over het verbruik kan ik je weinig vertellen . . . maar iedereen weet natuurlijk dat dat volledig afhangt van je rechter voet.

Het is niet moeilijk om 1 op 7 te stampen met zo'n ding . . . maar 1 op 15 is zeker te halen als je rustig rijdt.

Power genoeg in de 1.8 om lekker rustig en soepel te rijden.

img5512kopie.jpg

img5513kopie.jpg

img5514kopie.jpg

tuurlijk ligt het aan je rechtervoet...heb zelf ook een 1.8 gsi gehad..dus weet wat die dingen lusten.

een c 1.4 die 1 op 16.5 rijdt in de stad is echt onmogelijk!!

iedereen kan wel zeggen het kan wel dit en dat...mijn en vele anderen 1 punt tweetjes halen de 1 op 14/15 nog niet eens in de stad met heeeeeeeeeeeeeeeeel rustig rijden

tuurlijk ligt het aan je rechtervoet...heb zelf ook een 1.8 gsi gehad..dus weet wat die dingen lusten.

een c 1.4 die 1 op 16.5 rijdt in de stad is echt onmogelijk!!

iedereen kan wel zeggen het kan wel dit en dat...mijn en vele anderen 1 punt tweetjes halen de 1 op 14/15 nog niet eens in de stad met heeeeeeeeeeeeeeeeel rustig rijden

1:16 in de stad met een 1.4 is ook gewoon onmogelijk, dan rijdt je op wonderbaarlijke wijze zuiniger dan volgens het ontwerp van dat blok mogelijk is. Het stadsverbruik dat Opel voor de 1.4 opgeeft is 1:12,7 en dat is al erg optimistisch. Xhoza kan wel meer beweren maar dat gaat 'm dus echt niet worden.

1:16 in de stad met een 1.4 is ook gewoon onmogelijk, dan rijdt je op wonderbaarlijke wijze zuiniger dan volgens het ontwerp van dat blok mogelijk is. Het stadsverbruik dat Opel voor de 1.4 opgeeft is 1:12,7 en dat is al erg optimistisch. Xhoza kan wel meer beweren maar dat gaat 'm dus echt niet worden.

Terug
Naar boven