Jan Jeen Boink
Lid
Hoi Forumleden, ik heb sinds een paar maanden een bijzonder mooie Manta A 1.9 met dubbele Weber caburateur uit 1973. De motor is door de vorige eigenaar eigenhandig gereviseerd en heeft nu naast de Webers extra sterke zuigerveren. Daarmee heeft het voldoende vermogen en het geluid van een Amerikaan. Zoals de motor klinkt, zo lust het z'n drankje ook. Met redelijk rustig rijgedrag kom ik niet boven de 1 op 7 met warm weer. En dat is toch best veel voor een lichte, redelijk gestroomlijnde auto.
Het is mijn eerste klassieker en hoewel ik vroeger wel wat aan mijn auto heb gesleuteld is veel nog onbekend terrein. Tot welk niveau zou dit verbruik te beteren zijn met afstelling, of wellicht de originele caburateur die ik ook nog heb? Ik ben op zoek naar een goede garage/sleutelaar in de regio Eindhoven om dit ietwat beter te krijgen.
Het is mijn eerste klassieker en hoewel ik vroeger wel wat aan mijn auto heb gesleuteld is veel nog onbekend terrein. Tot welk niveau zou dit verbruik te beteren zijn met afstelling, of wellicht de originele caburateur die ik ook nog heb? Ik ben op zoek naar een goede garage/sleutelaar in de regio Eindhoven om dit ietwat beter te krijgen.