• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verbruik met dunlop banden

Spacejam

Woont hier bijna
Op mijn astra h had ik in de winter winterbanden in de maat 205/55/16 banden van michelin. Hier reed ik met ongeveer 6,5l diesel 100 km mee. Nu heb ik weer een maandje of 2 de zomerbanden erop liggen (225/40/18 dunlop sport 01 als voorbanden en dunlop sportmaxx als achterbanden). Nu haal ik met veel pijn en moeite 7,1~7,0L op de 100km. Is dat verschil normaal met bredere banden? Ik dacht juist dat de winter banden onzuiniger zouden zijn.

Dat is normaal met bredere banden komt doordat je meer rubber op het asfalt heb en een hogere rolweerstand en het profiel heeft er ook een invloed op het zijn geen schokkende verschillen maar toch je kan het wel merken.

Dat is normaal met bredere banden komt doordat je meer rubber op het asfalt heb en een hogere rolweerstand en het profiel heeft er ook een invloed op het zijn geen schokkende verschillen maar toch je kan het wel merken.

Bredere banden is meer weerstand idd, ik weet niet hoe veel normaal is.

In de zomer hoort je auto vanwege de hogere temperaturen zuiniger te gaan lopen, dus het verschil is volgens mij groter dan je nu zegt... niks veranderd aan de auto of rijstijl?

Bredere banden is meer weerstand idd, ik weet niet hoe veel normaal is.

In de zomer hoort je auto vanwege de hogere temperaturen zuiniger te gaan lopen, dus het verschil is volgens mij groter dan je nu zegt... niks veranderd aan de auto of rijstijl?

beeld hier ook het zelfde

mijn winterbanden 205/55 16 van conti

mijn zomerbanden 225/45 17 van pirelli

bij mij is het verbruik een halve tot een hele liter per 100 km hoger.

theun

beeld hier ook het zelfde

mijn winterbanden 205/55 16 van conti

mijn zomerbanden 225/45 17 van pirelli

bij mij is het verbruik een halve tot een hele liter per 100 km hoger.

theun

Hou wel even in de gaten dat de omtrek van een 17'' iets anders kan zijn dan van een 16'', meet voor de gein maar eens je omtrek van beide banden, want als de omtrek verschilt dan kloppen je kilometers ook niet.

Mark

Hou wel even in de gaten dat de omtrek van een 17'' iets anders kan zijn dan van een 16'', meet voor de gein maar eens je omtrek van beide banden, want als de omtrek verschilt dan kloppen je kilometers ook niet.

Mark

Zelfs het ontwerp van je velg heeft invloed op je verbruik maar dat is maar iets..

Vaak resulteert een bredere band op een gelijke auto in een hoger verbruik, natuurlijk afhankelijk van type band etc.

Zelfs het ontwerp van je velg heeft invloed op je verbruik maar dat is maar iets..

Vaak resulteert een bredere band op een gelijke auto in een hoger verbruik, natuurlijk afhankelijk van type band etc.

Lijkt me logies dat bredere banden ook meer verbuik gaat geven. Heb ik zelf ook.

Winter setup: Michelin Alpine 195/65/15

Zomer setup: Hankook Ventus v12 Evo 225/35/18.

Lijkt me logies dat bredere banden ook meer verbuik gaat geven. Heb ik zelf ook.

Winter setup: Michelin Alpine 195/65/15

Zomer setup: Hankook Ventus v12 Evo 225/35/18.

Terug
Naar boven