• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verbruik turbo auto's

Baas J.

Post veel
Wat rijden jullie op een tank aan kilometers.

Ik heb een z20let in een Astra G en het ding zuipt als een bezetene. Dan kun je zeggen, dat ligt aan je rechtervoet, maar heb r deze keer rekening mee gehouden. Ik rijd nu deze tank rustig en nog ziet t r naar uit dat ik 350km op een volle tank ga halen? Dat is toch niet normaal?? Is er wellicht iets kapot of wat verklaar een abnormaal hoog benzineverbruik?

Kan t iets te maken hebben met die directflow inlaat kit of..?

mijn verbruikt ligt in de zomer ongeveer 1 op 11 /11,5

en in de winter 1 op 10/10,5

bij normaal weg gedrag, dus af en toe ff doortrekken.:angel

mvgr

Marcel

Corsa B C20LET Phase 2 gemiddeld verbruik ongeveer 1 op 9.

Dat is inclusief Dragracen en rondjes op de Ring.

Nu moet ik zeggen dat als je flink gast, je wel lager uitkomt.

1:10,6 gemiddeld over 20.000km soms iets beter soms iets slechter...

Als ik een middagje ga "trappen" dan is het met 400-450km. wel op...

Normaal 500-520km. op een tank Super Plus.

350km. is wel erg extreem... dat is ongeveer 1:7,5 dus ik neem aan dat iets niet helemaal klopt... is hij al gechipt? dan kan het zijn dat de software niet helemaal klopt ofzo of je hebt gewoon een sensor die niet lekker is bijvoorbeeld lambda/luchtmassa/temperatuur...

Heb je nog een kat onder je auto zitten????

Zoja, laat dan is een 4gas meting uitvoeren, dan kan je makkelijk zien of je auto te rijk loopt!!!

Da's erg veel inderdaad , dat is meer het verbruik van een frisse V8 (Camaro/Firebird/Corvette) deze hebben dergelijke verbruikscijfers. Eeh mits niet gechipt , eeh ik bedoel opgevoerd want dan wordt het nog wat minder wat op een tank kunt rijden.

Je hebt ook geen extreem koele thermostaat of ereen die open blijft waardoor de motor te koud blijft en de injectie meer brandstof hierdoor aanvoerd?

Marcel

ik rij met mn mercedes 500SEC ook 1 op 7... (5 liter v8) Als ik flink veel de kickdown gebruik dan...

Maar die heeft tenminste nog een 90 liter tank :P

Er moet iets mis zijn met je verbruik!

laat de ecu anders eens uitlezen bij de dealer en dan kijken wat de sensoren voor waardes geven als de motor draaid...

misschien idd gewoon een sensor die niet meer helemaal lekker is en verkeerde signalen afgeeft en net niet stuk genoeg voor een fout melding, temperatuur sensor bijvoorbeeld....als die constant zegt dat het koelwater -34 graden is dan gaat hij behoorlijk zuipen en dit geeft geen foutmelding:vertag:vertag:vertag

Auto komt wel goed op temperatuur in elk geval...

Er zaten laatst wel wat fouten van LMM spanning laag / spanning hoog in... maar dat kwam waarschijnlijk door hjet loshalen van de LMM met het installeren van de siliconeslangen en direct flow inlaatkit.

Image17.jpg

1 op 3 bij goed doorrijden ;)

En 1 op 10 bij 130 op snelweg :thumbup

Bij C20let in corsa B met F28 lange afstanden meestal rond 1 op 12, mix 1 op 11 in de stad met rustig rijden 1 op 10. Met voet wat meer aan het gas gaat verbruik drastisch omhoog.

ik ben gisteren met een volle tank naar EDS gereden ... op de heenweg (202 km) op cc.. op de terug weg (met phase 1 chip:angel) groten deels volgas, emaal thuis nog een paar kleine boodschappen gedaan.

In totaal heb ik rond 474 km gereden en nu knipperd het lampje.

ik heb een voorkat vervanger, z20leh turbo en phase 1 chip.

ik rij een astra coupe

met een z20leh met 265 pony`s

en rij ook zo rond de 350 km op tank in de bebouwde kom

en op de snel weg met lange titten zo rond de 500 a 550 op een tank

ff offtopic hoor

ik hou zelf namelijk nooit bij wat mijn auto verbuikt...

maaruh, je rijd een auto met aardig wat paardjes onder de kap, die moeten allemaal drinken he ;)

dus altijd maar het gezeur van: ik rij 1:7 of wat dan ook... t ligt er ook aan hoe je met je rechter voet om gaat...

als je zuinig wilt rijden, koop een prius of zown ander zuinig hok...

als je vermogen hebt, en je gebruikt het wil ik je eigenlijk niet horen klagen

niet dat ik hier persoonlijk iemand mee aan wil vallen...

Terug
Naar boven