• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verbruik turbo auto's

origineel gepost door Baas J.

jeej! 344 km gehaald! :mad:

Hoeveel inch velgen heb je eronder? Welke breedte?

Rijd je overdag ook met alle verlichting aan (incl vertestralers)?

Flinke muziek installatie?

Allemaal factoren die met je verbruik je maken hebben.

Ja maar dat gaat geen 150km schelen...

Anyway, van de week maar es uitlezen en wellicht nieuwe LMM plaatsen.

Het valt me op dat in de bebouwde kom het verbruik echt abnormaal hoog is.

origineel gepost door Govers

:wtf:wtf wat hebben de verbruikers ermee te maken????

dat is de meest grote onzin die er bestaat!!!

de dynamo loopt altijd met dezelfde weerstand, die word echt niet meer als er verbruikers aanstaan.

enige wat het kan beinvloeden zijn je banden, en het GEWICHT van je installatie

als ik mn achterruit verwarming aanzet, voel ik toch echt wel dat de motor wat meer moeite krijgt met ronddraaien...

dus t zal wel iets schelen

origineel gepost door sjoerdie

origineel gepost door Govers

:wtf:wtf wat hebben de verbruikers ermee te maken????

dat is de meest grote onzin die er bestaat!!!

de dynamo loopt altijd met dezelfde weerstand, die word echt niet meer als er verbruikers aanstaan.

enige wat het kan beinvloeden zijn je banden, en het GEWICHT van je installatie

Dan lees de boeken nog maar eens na...

V.b.

Laat je auto maar stationair draaien en zet je verlichting en achteruitverwarming maar eens aan....dan hoor je goed dat de motor in toeren terugvalt en bijregelt.

Zinloze discussie... ik rijd zoals ik altijd rijd en merk nu dat ik veel minder ver op een tank kom, daar gaat t om. Waarschijnlijk 1 van de sensoren kapot... komen we snel genoeg achter.

Heb je al vanaf het begin dat de turbo motor erin ligt dit verbruik??? of liep hij in het begin wel zuiniger????

Anders zou het mogelijk nog een inbouw foutje kunnen zijn.

en waarom valit ie in toeren terug????

omdat ook de sensoren, en alle electronica even een dipje krijgen....

DE DYNAMO DRAAIT ALTIJD MET DEZELFDE WEERSTAND!!!!!!!!!

diegene die denkt dat dit anders is, moet toch maar even wat uitzoekwerk gaan doen!!

sorry voor de offtopic BAAS.J ;)

Maar heb je niet het idee dat ie bij sommige toerentallen verzuipt? dus even inhoud..

of hoger stationair lopen?

ik denk dat er een sensor niet helemaal lekker meewerkt (bijv lmm of temp sensor) en daardoor teveel inspuit

Sjoerd je hebt het giga mis.....

Ga maar eens naar de rollenbank en zet je verbruikers maar eens aan dan zie je het zelf.

of google eens;)

origineel gepost door erwin78

Heb je al vanaf het begin dat de turbo motor erin ligt dit verbruik??? of liep hij in het begin wel zuiniger????

Anders zou het mogelijk nog een inbouw foutje kunnen zijn.

Ik kon eerst wel 500km op een tank halen!

Oke, dan is het dus geen inbouw fout, dan idd uit laten lezen en vragen of ze een 4-gas meting doen, dan kun je mooi je lambda waarde zien en je co waarde!!!

Sjoerdie...

De dynamo gaat zwaarder lopen als hij harder moet werken. Als jij je groot licht en achterruitverwarming en alle andere grote verbruikers aanzet moet hij flink werken en gaat hij zwaarder lopen. Bij sommige auto's zie je het zelfs op de toerenteller, de motor zakt dan gewoon een hondertal toeren als je alles aanzet bij stationair lopen.

hij draait NIET ZWAARDER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ONMOGELIJK

hij levert altijd dezelfde spanning en Ampere's, met 1500toeren of 8000

het is geen magneetkoppeling of iets dergelijks die zwaarder kan gaan lopen. zoals bijvoorbeeld een AIRCOPOMP

dat ie terugzakt in toeren is puur omdat er stroom weggetrokken wordt bij oa de motor electronica.

Maar genoeg offtopic voor BAAS.J hier.

anders open ik er wel een topic over in het electrisch gedeelte(maar daar kijkt niemand)

Sjoerd je hebt gelijk;)

Ze liegen alleen in mijn schoolboeken,zal ze eens een mail sturen dat het nergens op lijkt....

Maar als jouw bewering klopt?

Waarom verbruikt een auto met verbruikers aan meer brandstof?

Dat zou niet uit maken volgens jou.

Maar goed wij worden het toch niet eens,ik denk dat JIJ nog eens wat uitzoekwerk moet doen.

gr

Sjoerd...lees eerst je boeken nog eens door...

En een dynamo levert niet altijd dezelfde ampere's...ligt eraan hoeveel je vraagt....maar goed zal er over op houden on topic weer.

hee jongens.. op daar lekker ff een apart topic over.. Ik ben gewoon benieuwd waarom BaasJ 150 km minder rijd dan normaal.

origineel gepost door sjoerdie

hij draait NIET ZWAARDER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ONMOGELIJK

hij levert altijd dezelfde spanning en Ampere's, met 1500toeren of 8000

het is geen magneetkoppeling of iets dergelijks die zwaarder kan gaan lopen. zoals bijvoorbeeld een AIRCOPOMP

dat ie terugzakt in toeren is puur omdat er stroom weggetrokken wordt bij oa de motor electronica.

Maar genoeg offtopic voor BAAS.J hier.

anders open ik er wel een topic over in het electrisch gedeelte(maar daar kijkt niemand)

Juist ja, plus dat het EERST uit de accu gevraagd wordt, de dynamo laad gewoon bij, de dynamo laad altijd ook met vraag uit.

Terug
Naar boven