• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verbuiksvraag

@Famempeters wrote:IK HEB EEN VECTRA STATION B1 1998 X16XEL DUS EEN 16V .

km stand is nu 140.000km ik heb door verbrande uitlaat kleppen (nokkenas timing stond verkeerd)

het blok laten opfrissen .

verbruik is gemiddeld 1 op 14/15 en ik ben door de leeftijd 62 jaar geen gaspendaal maniak meer ,dat heb ik achter me .

verder veel ruimte en ik heb op deze B1 alleen de achterdeur slot vangers er nieuw ingezet en gespoten doe ik vaker bij de B1 (beun) maar nergens is er een roestje te vinden .

ben er erg tevreden over ,dit is wel een komplete met ecc,stuur audio bediening ,elektrische ramen.lende steunen.

doet het met de caravan er achter ook best wel goed deze weegt 1100kg dus tegen het max trekvermogen 1150kg aan loopt dan op de duitse autobaan bij 95km met dat trekgewicht 1 op 9 tot 1 0p 10 .

Bert

Bedankt voor je reactie. Kan je iets zeggen over het verbruik binnen de bebouwde kom?

@wassie

nee heeft geen letter toevoeging, is gewoon een 1.6 16v sedan. X1.6XEL

ja idd ondankt dat de auto zwaar is , is het verbruik best netjes.

als je gewoon zuiniger wilt dan is deze best geschikt. maar het zuinigst is gewoon een klein licht autotje natuurlijk.

ik heb de pearl uitvoering. eigelijk vrij compleet. al werkt de airco bij mij niet meer

@wassie

als je gewoon zuiniger wilt dan is deze best geschikt. maar het zuinigst is gewoon een klein licht autotje natuurlijk.

ik heb de pearl uitvoering. eigelijk vrij compleet. al werkt de airco bij mij niet meer

@itsthedch wrote:@wassie

ik heb even snel berekent dat het me op jaarbasis zo'n 500 euro kan gaan schelen, ondanks dat de wegenbelasting 100 euro duurder wordt. toch wel een interessante investering.

@itsthedch wrote:@wassie

ik heb even snel berekent dat het me op jaarbasis zo'n 500 euro kan gaan schelen, ondanks dat de wegenbelasting 100 euro duurder wordt. toch wel een interessante investering.

in de stad zuipt de vectra. ik rijd gemiddeld 1:10,5

Dit is voornamelijk stads verkeer.

Zodra ik de snelweg pak dan gaat het al beter rij dan 1:15.

in de stad zuipt de vectra. ik rijd gemiddeld 1:10,5

@itsthedch wrote:je bedoelt 100 euro duurder per kwartaal neem ik aan he. dus je spaart dan 200 uit aan brandstof?

nee, ik bedoel 100 euro per jaar. als ik het goed heb gezien ga ik door het zwaardere gewicht van de Vectra naar een hogere wegenbelasting schaal. Van 152 euro per kwartaal naar 176 euro per kwartaal. Beiden keer 4 is resp. 608 euro en 704 euro. Afgerond kom ik dan op 100 euro ;)

@itsthedch wrote:je bedoelt 100 euro duurder per kwartaal neem ik aan he. dus je spaart dan 200 uit aan brandstof?

nee, ik bedoel 100 euro per jaar. als ik het goed heb gezien ga ik door het zwaardere gewicht van de Vectra naar een hogere wegenbelasting schaal. Van 152 euro per kwartaal naar 176 euro per kwartaal. Beiden keer 4 is resp. 608 euro en 704 euro. Afgerond kom ik dan op 100 euro ;)

@arjontje wrote:in de stad zuipt de vectra. ik rijd gemiddeld 1:10,5

als ik het goed zie heb je een 1.8 motor. dat zal ook wel een verschil maken met de 1.6 motoren neem ik aan.

en wat voor rijgedrag heb je? Stevig optrekken of 'gewoon' normaal?

@arjontje wrote:in de stad zuipt de vectra. ik rijd gemiddeld 1:10,5

als ik het goed zie heb je een 1.8 motor. dat zal ook wel een verschil maken met de 1.6 motoren neem ik aan.

en wat voor rijgedrag heb je? Stevig optrekken of 'gewoon' normaal?

@itsthedch wrote:ow 100 euro per jaar is niks, maar hoe kom jij op 176 euro , ik betaal 137 euro per kwartaal

http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/motorrijtuigenbelasting/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de Vectra's boven de 1251 kilo zijn. Aangezien ik in Zuid Holland woon en op benzine gezocht heb, kom ik op 176 euro. Voor mijn Mercedes betaal ik 152 euro per kwartaal.

Dus 600 euro brandstof besparen ten opzichte van 100 euro meer betalen, vind ik wel een serieuze overweging.

meegenomen dat de Vectra volgens mij wel bekent staat als een betrouwbare en degelijke auto.

@itsthedch wrote:ow 100 euro per jaar is niks, maar hoe kom jij op 176 euro , ik betaal 137 euro per kwartaal

http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/motorrijtuigenbelasting/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de Vectra's boven de 1251 kilo zijn. Aangezien ik in Zuid Holland woon en op benzine gezocht heb, kom ik op 176 euro. Voor mijn Mercedes betaal ik 152 euro per kwartaal.

Dus 600 euro brandstof besparen ten opzichte van 100 euro meer betalen, vind ik wel een serieuze overweging.

meegenomen dat de Vectra volgens mij wel bekent staat als een betrouwbare en degelijke auto.

als ik van mijn eigen gewicht uitga, 1180 kg en dan zuid holland kom ik op 152 euro per kwartaal.

meeste vectra,s zitten rond deze gewicht, sommige iets meer sommige iets minder.

dit is categorie 1151-1250 kg

als ik van mijn eigen gewicht uitga, 1180 kg en dan zuid holland kom ik op 152 euro per kwartaal.

meeste vectra,s zitten rond deze gewicht, sommige iets meer sommige iets minder.

dit is categorie 1151-1250 kg

Mijn Vectra-B 2.5 V6 deed rond de 1 op 10 in de stad, en 1 op 12,5 a 1 op 13,5 op de langere stukken.

Dat is nu met de 3.0 V6 in het vooronder iets meer, maar zeker niet Veel meer..

Willem

Terug
Naar boven