• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verbuiksvraag

Ik vind 1 op 10 een heel net verbruik voor een V6 ! :shock:

Mijn 1.8 verbruikt zoveel in de stad... :thumbdown

@helmer opelfan wrote:Net uitgerekend, 7 maart naar Rotterdam geweest. 1:18,39.... De rest achter de comma laat ik maar achterwege :jerry

dat is heel netjes!

@wassie wrote:@wim-v6 wrote:Oja, Met een beetje Auto's (lees leasebakken) pesten erbij van afgelopen zondagavond.. staat mijn Board computer op Gemiddeld 10,0l / 100km

dat is dus 1 op 10.

Voertuig specs:

- Auto: Opel Vectra-B Limousin CDX, jan 1996

- Motor: Y30SE 3.0 V6 laag Compressie (ECO haha)

- Transmissie: 5 handgeschakeld, lange eindverhouding 3,82, deze is normaal 4,05 bij de Vectra-B V6 met F25 bak.

- kenteken gewicht: 1343kg

- Wielen, Banden: Irmscher Twinspoke 17inch ET41, Mischelin Pilot Exalto II 215-45-ZR17 91W extra load, alle 4 bijna nieuw.

- Banden druk: voor 2,7 bar, Achter 2,6 bar

- Verlichting; Automatisch aan bij motor aan.

- Extra info: Trekhaak, Spatlappen bij alle 4 de wielen.

Willem

oei, dan moet ik niet voor een 3.0 gaan :agent

Goed lezen, MET spelen he...

dat houd in, toch wel een flink aantal keer lekker lopen laagvliegen...

bij normaal gedrag hangt het verbruik in de stad nu rond de 9,0 a 9,5 liter op 100km in de stad, op de snelweg bij 120km/u zit deze rond de 8,0 liter.

Bij 100 doet de meter tussen de 6,0 en 7,0l / 100km

@ Helmer: Dieselpower...

De Diesels waar ik mee rijden zitten meestal rond de 1 op 3 a 1 op 4

Willem

@helmer opelfan wrote:Net uitgerekend, 7 maart naar Rotterdam geweest. 1:18,39.... De rest achter de comma laat ik maar achterwege :jerry

dat is heel netjes!

Ik heb die Cursus gehad...

daar kan je zeker wat mee....

ik heb met de combo een gemiddelde neergezet van 1 op 14,6 haha...

normaal doe ik rond de 1 op 10 met t apparaat..

Willem

@wassie wrote:@wim-v6 wrote:Oja, Met een beetje Auto's (lees leasebakken) pesten erbij van afgelopen zondagavond.. staat mijn Board computer op Gemiddeld 10,0l / 100km

dat is dus 1 op 10.

Voertuig specs:

- Auto: Opel Vectra-B Limousin CDX, jan 1996

- Motor: Y30SE 3.0 V6 laag Compressie (ECO haha)

- Transmissie: 5 handgeschakeld, lange eindverhouding 3,82, deze is normaal 4,05 bij de Vectra-B V6 met F25 bak.

- kenteken gewicht: 1343kg

- Wielen, Banden: Irmscher Twinspoke 17inch ET41, Mischelin Pilot Exalto II 215-45-ZR17 91W extra load, alle 4 bijna nieuw.

- Banden druk: voor 2,7 bar, Achter 2,6 bar

- Verlichting; Automatisch aan bij motor aan.

- Extra info: Trekhaak, Spatlappen bij alle 4 de wielen.

Willem

oei, dan moet ik niet voor een 3.0 gaan :agent

Goed lezen, MET spelen he...

dat houd in, toch wel een flink aantal keer lekker lopen laagvliegen...

bij normaal gedrag hangt het verbruik in de stad nu rond de 9,0 a 9,5 liter op 100km in de stad, op de snelweg bij 120km/u zit deze rond de 8,0 liter.

Bij 100 doet de meter tussen de 6,0 en 7,0l / 100km

@ Helmer: Dieselpower...

De Diesels waar ik mee rijden zitten meestal rond de 1 op 3 a 1 op 4

Willem

Ik heb die Cursus gehad...

daar kan je zeker wat mee....

ik heb met de combo een gemiddelde neergezet van 1 op 14,6 haha...

normaal doe ik rond de 1 op 10 met t apparaat..

Willem

Jup....

En een Zware voet....

Wil je met deze Combi een beetje vooruitkomen moet die toerenteller naar rechtsbeneden, richting / tot in het rood zeg maar.

Willem

heb er mijn best voor gedaan maar deze keer 6.6L/100km gemiddeld met een volle tank

B2 station 2.0 diesel

bandendruk 2.5-2.6

en zoveel mogelijk bagage niet in de bak laten liggen als het niet nodig was

Jup....

En een Zware voet....

Wil je met deze Combi een beetje vooruitkomen moet die toerenteller naar rechtsbeneden, richting / tot in het rood zeg maar.

Willem

heb er mijn best voor gedaan maar deze keer 6.6L/100km gemiddeld met een volle tank

B2 station 2.0 diesel

bandendruk 2.5-2.6

en zoveel mogelijk bagage niet in de bak laten liggen als het niet nodig was

Vandaag even de berekening gemaakt dat ik precies 1 op 15 heb gereden de afgelopen liters :) En dat is inclusief A2 rijden met 130 a 140~145...

Ik zou hoe dan ook graag over willen naar een 3.0 V6, maar dat gaat helaas even niet lukken...

Mag en kan een X30XE eigenlijk in een GTS'je?

Vandaag even de berekening gemaakt dat ik precies 1 op 15 heb gereden de afgelopen liters :) En dat is inclusief A2 rijden met 130 a 140~145...

Ik zou hoe dan ook graag over willen naar een 3.0 V6, maar dat gaat helaas even niet lukken...

Mag en kan een X30XE eigenlijk in een GTS'je?

@wim-v6 wrote:6,6L over veelal lange, gemiddeld, of Korte stukken??

Willem

bijna geen korte ritjes, misschien 5x van <5km ofzo, niet vaker. snelweg gewoon 120 gereden, dan haalt ie ong. 7.0L/100km maar met name op 70- en 80-wegen doet ie het veel beter. airco ook niet aangehad. veelal laat op de avond gereden, maar 1x file gehad tussen best en vught. verder rem ik niet of nauwelijks als het niet nodig is, gewoon op tijd gaspedaal los

Terug
Naar boven