• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

veren op kadett c

hanskadett

Post veel
ik heb wel eens gehoord als je de kadett verlaagd en zeer stug wil hebben ivm zeer brede velgen en niet willen laten aanlopen dat je van een mercedes de veren moet pakken inkorten in combinatie met koni geel moet hij idioot stug zijn heeft er hier iemand ervaring mee en welke moet ik dan van een mb pakken welk type

heb wel van gehoord bij manta/ascona b past dat dan ook op een kadett c

zou idd wel stug moeten wezen die veren zijn geschikt voor een wagen van 1500kg dat op een kadett van 890 kg moet wel direct resultaat hebben lijkt me

i kheb ook ooit een city er mee verlaagd,gaat heel goed hoor!

wordt dan goed stug en je hebt een hele goede wegligging.

greetz

origineel gepost door fun driver

i kheb ook ooit een city er mee verlaagd,gaat heel goed hoor!

wordt dan goed stug en je hebt een hele goede wegligging.

greetz

enig idee welk type mercedes het best te gebruiken of gewoon diameter meten

ik had ze toen van een w123 diesel en dan de achterveren,maar volgens een vriend wie een taxi-bedrijf heeft zijn die van een w124 hetzelfde.

greetz

je bedoeld de voorkant met afgezaagde w123 veren.

dit doen ze vaak bij manta/ascona die naar 6 cilinder zijn omgebouwd

mijn city heeft ook een 6 cil en gewoon veren van v-maxx en dempers:thumbup

en is ook stug:P

het is helaas niet voor mijn wagen maar van een kennis die een station aan het bouwen is hij doet er al heel wat jaren over en wil idd naar 3.0 24v ombouwen vandaar de vraag over de veren de mijne moet nog verlaagd worden weet alleen niet wat max kan met 13 inch en plat rubber

moet je fredje vragen zijn rooie met witte strepen is -12 of -13:o

en staat dacht ik op 15 inc en als hij er 13 inc op legt dan schraapt zijn traverse zo goed als over de grond:P

ja die heb ik eens gezien hier op het forum tering gaaf maar volgens mij moet je dan wel wat weg slijpen om zo laag te kunnen of niet ik denk dat ik ongeveer voor -80 to -100 ga wat kosten bij jou daar dempers voor pipo

helaas ben ik door mijn dempers heen en v-maxx:swear is gestopt met dempers :crydie levert alleen nog veren en schroefsets.

dus helaas had je eerder moeten zijn.toen ik mijn laatste dozijn had liggen had ik het gemeld op het forum dat dit de laatste waren.

en die was ik dus binnen no-time kwijt.heb al enkele meerdere aanvragen gehad maar helaas:mad:

ferdie heeft de torens ingekort en andere rubbers geplaatst dacht ik en hij heeft op zijn laagst nog +- 3 cm over aan veerweg in de demper dacht ik:hmmz

met 13" en platte band (175-50) is -100 echt laaaaaag,

hadden bij mij de uitlaat al flink met de krik omhoog gebogen en toen ik hem er onderuit haalde was hij nog op een paar plaatsen bijna door gesleten.

ook flink wat schraap en buts sporen op de vooras en onderste draagarmen en sleepogen...

mijn -100 setje is wel al flink wat jaren in gebruik... dus zou best kunnen dat die met de tijd gewoon nog wat verder is gaan zakken natuurlijk..

als je hem vaker als 1x in de week pakt zou ik met 13"en platte band niet lager dan -85 gaan.

en zelfs dan zul je zien dat je nog regelmatig wat raakt..

jammer van de dempers pipo had ik toen maar het forum in de gaten moeten houden weet je misschien mij dan te vertellen hoe lang de dempers moeten zijn in uitgeschoven lengte ga ik eens rond kijken voor dempers van eventueel een andere wagen die dezelfde lengte hebben maken we die wel pas en prayer bedankt voor de tip denk idd dan niet lager als -80 te gaan

nee dat is tijs.die heeft een bruine sedan en blauwe station

gerrie had een rood met zwarte sedan met gmc op de zijkant en een city dacht ik.

Terug
Naar boven