• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verhoogd stationair toerental

G1zm0

Post vaak
Het is weer winter, lekker koud en mistig buiten.

Allemaal wel blij dat we de auto hebben om ons lekker warm van A naar B te brengen.

Maar merk als ik me astraatje start dat die na het starten op de 1200 toeren blijft hangen. Heb er nooit zo bij stil gestaan, maar zal het toch eens kijken of iemand het weet. Als de motor op bedrijfstemperatuur is na het rijden (of bij stoppen bij het stoplicht tijdens een stukje rijden) dropt deze wel weer netjes gewoon naar +/- de 800 toeren.

Baart me op het moment geen zorgen, of zou het wel iets zijn om zorgen te maken? Astra reageert verder helemaal gewoon.

Dat is de automatische choke. Geef maar eens één keer gas (tot 2500 toeren ofz) en het is direct weg.

Dat is de automatische choke. Geef maar eens één keer gas (tot 2500 toeren ofz) en het is direct weg.

Geeft verder niks, heb ik ook als het buiten erg koud is dat hij het eerste tijdje rond de 1200 toeren draait, als de motor dan wat warmer word gaat hij weer terug naar 800-850.

Groet

Geeft verder niks, heb ik ook als het buiten erg koud is dat hij het eerste tijdje rond de 1200 toeren draait, als de motor dan wat warmer word gaat hij weer terug naar 800-850.

Groet

houd het even in de gaten, kan een probleem zijn met de stationair steller.

Komt de motor wel netjes op temperatuur??

Willem

houd het even in de gaten, kan een probleem zijn met de stationair steller.

Komt de motor wel netjes op temperatuur??

Willem

Was bij ons oude astra ook zo is normaal nooit problemen mee gehad was wel een X16XEL weet niet of dat wat uitmaakt

Was bij ons oude astra ook zo is normaal nooit problemen mee gehad was wel een X16XEL weet niet of dat wat uitmaakt

Ik heb het ook sinds het koude weer, in het begin rond de 1200 toeren maar als motortje warm is gewoon weer naar 8-900 toeren :thumb

Ik heb het ook sinds het koude weer, in het begin rond de 1200 toeren maar als motortje warm is gewoon weer naar 8-900 toeren :thumb

Bij mij is dat ook zo.

Koude start: rond 1200.

Warme motor: 900.

Ik denk dat je je nergens zorgen over hoeft te maken.

Rik :)

Bij mij is dat ook zo.

Koude start: rond 1200.

Warme motor: 900.

Ik denk dat je je nergens zorgen over hoeft te maken.

Rik :)

Terug
Naar boven