• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vering manta 3.0 24v ?

zo ligt t bij mij

04122009071.jpg

dikte is 13 mm kon zo niet bij de orig veren komen om te vergelijken...

origineel gepost door Keesjr

Voorveren van een W124 diesel en dan zelf proefondervindelijk op de juiste lengte maken, veren van een 200 D (4 cilinder) zijn nog lekker comfortabel op straat, niet te laag gaan want dan slaat de vering telkens in de bumpstops.

Veren van een 300 D zijn een stuk stugger, dus vooral geschikt voor een circuit-auto.

Denk zelf dat veren van een 250 D (5-cilinder) een mooie tussenmaat is.........

Als je de veren zelf op lengte gaat maken, hou dan de voorkant om te beginnen één á twee centimeter te hoog, de veren zullen nl. altijd nog wat inzakken na verloop van tijd, en een te lange veer kun je altijd nog eens een stukkie verder inkorten, stukkie er aan zetten ga nie werreke nie.........:hmmz

Kun je evt ook bestellen bij de dealer, kosten ik meen ongeveer 55-60 euro p/st ex btw

Als je 't zeker wilt weten kan ik 't zo voor je navragen

origineel gepost door Kale gek

zo ligt t bij mij

04122009071.jpg

dikte is 13 mm kon zo niet bij de orig veren komen om te vergelijken...

of het ligt aan mijn pc maar je foto word nie helemaal weergegeven kan je niet meschien nog een keer posten ben erg benieuwd hoe het zit

oke dat klinkt al beter dan al die mercedes dingen want als je dat hebt moet het maar net passen en alles van opel past eigenlijk wel op elkaar

origineel gepost door Redmen

oke dat klinkt al beter dan al die mercedes dingen want als je dat hebt moet het maar net passen en alles van opel past eigenlijk wel op elkaar

Een voorveer van een Mercedes W123 (zeg maar de 200 t/m 300D taxi's van ca. bj. 1980) past gegarandeerd, maar dan kan er nog een heel stuk van de lengte af. In mijn geval met 4-cil CIH motor precies een halve veer.

Ik heb er nu een zetje hele dikke van Biesheuvel onder. Hiervan zijn de windingen 19mm dik! Lijken wel een beetje op die van een NS-treinstel. Dit lijkt erg stug, maar door de hefboomwerking van de onderste draagarm valt het reuze mee. Kosten alleen wel iets meer dan MB-veren van de sloop en dat werkt ook prima.

origineel gepost door Kale gek

hoeveel heb je van deze af moeten halen???

Ik neem aan dat je de 19mm dikke Biesheuvel veren bedoeld.

Precies 1 hele winding, dan zit ie in mijn ophanging nog net zelfklemmend. Hierdoor is ie aan de voorkant wel iets hoger geworden.

'Geparkeerde foto's' en foto Nordschleife is nog met halve MB W123 veer en Knockhill is met de dikke veren.

Terug
Naar boven