• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verkeerd aangesloten jumpstarter op Astra

Het volgende is gebeurd.

Ik wou mijn Astra 1.4 uit 1995 starten en het enigste was een klik, en niets meer.

Andere auto ernaast, startkabels erop de lampjes branden en nog steeds alleen een klik.

Toen kwam er een vriendelijke man met een jumpstarter, die zou mij even helpen. Ik in de auto, starten en toen was alles dood.

Ik uit de auto en zie dat de kabels verkeerd op de polen waren gezet.

Nu het volgende: Wat is er nu gebeurd? Wat is door deze fout kapot gegaan? en waar kan ik dat vinden in de auto?

Dan kan er zo ongeveer van alles kapot zijn, probeer eens de accu (als die nog wat doet) correct aan te sluiten en kijk wat er nog wel werkt. Met wat geluk zijn er wat zekeringen ter ziele gegaan maar hebben die hun taak wel volbracht?

Zekeringen onderhet dashbord heb ik gecontroleerd, en deze zijn allemaal heel. Als ik nu startkabels aansluit doet hij ook helemaal niets meer.

dan hedde geluk

onder de motorkap zit tegen het schutbord een zwart doosje, die controleren. zitten zekeringen in.

Inderdaad, dekseltje eraf en zekeringen controleren (best door 'm ff door te meten met multimeter)

Of je accu is gewoon naar de Filistijnen?

Je hebt toch wel de gegevens van die 'vriendelijke man met jumpstarter'?

Hij heeft even vakkundig het één en ander om zeep geholpen....

Om nog even terug te komen op de zekeringen, ik zie geen kunstof kastje onder de motorkap waar ze in zouden moeten zitten.

Is dat bij een 1.4 anders dan bij de 1.6 en hoger? en heeft iemand toevallig een foto waar het zou moeten zitten bij de 1.4.

Alvast weer bedankt voor de antwoorden.

Andere accu ga ik zeker nog een keer proberen.

DSC07116.jpg

rechts bovenin, links van het koelvloeistofvaatje

let op, in de auto aan de achterkant van je zekeringenkast zitten ook nog zekeringen

Dat kastje onder de kap heb ik niet, ik ga aan de achterkant van de zekering kast kijken of daar wat defect is.

Alvast weer dank voor het antwoord.

@MrBranco wrote:Dat kastje onder de kap heb ik niet, ik ga aan de achterkant van de zekering kast kijken of daar wat defect is.

Alvast weer dank voor het antwoord.

Dat moet bijna wel....maak anders eens een duidelijke foto van jouw motorruimte, dan wijzen wij het kastje aan.

@Senatorman wrote:@MrBranco wrote:

Andere accu ga ik zeker nog een keer proberen.

Tip: begin daar eens mee

Anders begin je eens met een nieuwe accu :jerry

Het enige zinnige om te doen. Die zekeringen komen erna wel.

En die zitten bij een ouwe astra toch ook gewoon als bij kadett/corsa links onder het dashboard?

Dus bij de knie vd bestuurder?

Ik ga morgen een andere accu plaatsen, een kennis had er nog 1 aan de druppellader zitten. Ook controleer ik de hoofdzekering, deze zou direct naast de accu moeten zitten.

Dus ik kom hier zeker morgen op terug met de uitslag.

Accu is inderdaad defect alsmede de dynamo.

Heb inmiddels een nieuwe accu geplaatst, en het was weer starten en lopen.

Nu nog een nieuwe dynamo en we kunnen er weer tegen aan.

Ik zoek er 1 van 45amp.

Terug
Naar boven