• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

verlagen ascona b

Hallo iedereen, ik heb onlangs een ascona b gekocht en ik wil deze verlagen, ik heb verlagingsveren gekocht en wou er meteen aan beginnen maar vooraan is dat niet zo eenvoudig. Heeft er iemand tips? Alvast bedankt.

voor de voorkant heb je als goed is veren klem nodig.en die kan je ook huren bij een materialen zaak zoals boels ofzo. een hoop mensen zie ik ook wel eens klote met spanbanden enzo.correct me if i wrong.ene foto,s plaatsen,zijn gek op foto,s hier.suc6

origineel gepost door corres

nergens voor nodig verenklemmen

al dat bange gedoe gewoon de fusee losmeppen gebeurt niks

dan de veer er weer in en met een schaar(of pomp)krik de boel weer rustig omhoog brengen de schroef der weer op klaar

Ik heb ze afgelopen week zelf vervangen (standaard veren) maar ik was toch blij dat ik spanners had. Had een speciaal ding om de fusee los te halen (draaien) maar dan nog.

Als je geen spanners hebt > krik onder de draagarm met half open ventiel, dan vangt die de klap op.

Klinkt niet al te ingewikkeld... ik had laatst nog de stabistang losgemaakt en een grote moer (24) van de onderste draagarm losgemaakt maar alles zat nog gewoon muurvast. Heb daarstraks wat foto's gemaakt. Hoe zet ik die erop?

origineel gepost door louwe 16 klepper

origineel gepost door corres

nergens voor nodig verenklemmen

al dat bange gedoe gewoon de fusee losmeppen gebeurt niks

dan de veer er weer in en met een schaar(of pomp)krik de boel weer rustig omhoog brengen de schroef der weer op klaar

hmmm zal wel

maar zelf pak ik ook lieve ff een paar veren klemmen

werkt wel mooier

heeft met bangigheid niets te maken

ik ben voor de duvel zelf nog niet bang;)

hahahah is moeilijk kijken en praten hoor als zo,n veer weg schiet lekker tegen je muil an.ik heb ooit eens met de ex van mn noeder een ascona gedemonteerd tot op het onderstel toe.en op de manier die corres zeg fusee los slaan wel op afstand met een stellingpijp.en toen was het woesjjjjjj schoot de veer los zo door het dak van onze hobby schuur.nou dan ben ik maar een voorzichtioge persoontje maar werk liever veilig met veren klem hoor.

Terug
Naar boven