• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

verlagen insignia met flexride

• Topic starter Topic starter xr1
  • Startdatum Startdatum

xr1

Post weleens wat
Hallo insigina rijders

Ik rij sinds een paar weken een insignia :D [de vectra gts v6 verkocht]En ik had een vraagje over verlagen,ik wil de mijne graag een aantal cm naar beneden hebben,maar tot hoever kan ik gaan met de originele schokdempers.

Mijn vectra had soort gelijke dempers [ids plus] en daar was een verlagingsset geen succes op.

Wie heeft er advies voor mij?

Gr Berry

Verlagen met Flexride is geen enkel probleem!!!

Had mijn Insignia met Flexride en nu ook mijn Cascada met Flexride verlaagd.

Zie viewtopic.php?f=193&t=182866

Ik heb mijn Insignia 2.0 turbo 4x4 met flexride ook verlaagd. Ben voor de set van Intrax gegaan (-40-35mm). Dit rijdt en staat super.

Je komt ook nog gewoon over drempels heen.

@NelisZ20LER wrote:Ik heb mijn Insignia 2.0 turbo 4x4 met flexride ook verlaagd. Ben voor de set van Intrax gegaan (-40-35mm). Dit rijdt en staat super.

Nelis De Astra H Opc-line 2.0 turbo Z20LER die ik van je over heb genomen 2 of misschien al 3jaar geleden;)

heb ik ingeruild voor de Insignia uit 2010 :)

Even een update;)

Groeten John.

@john.t wrote:@NelisZ20LER wrote:Ik heb mijn Insignia 2.0 turbo 4x4 met flexride ook verlaagd. Ben voor de set van Intrax gegaan (-40-35mm). Dit rijdt en staat super.

Nelis De Astra H Opc-line 2.0 turbo Z20LER die ik van je over heb genomen 2 of misschien al 3jaar geleden;)

heb ik ingeruild voor de Insignia uit 2010 :)

Even een update;)

Groeten John.

Nice! Nog plannen er mee?

Nice! Nog plannen er mee?[/quote]

@nelis,

Ietsje verlagen. Maar wil niks slopen... Intrax is dus aan te raden las ik.

Navi update.

Uitlaatsysteem aanpassen.

Grill.

Booskijkers.

Software aanpassen.

M'n platte pioneer active Subwoofer inbouwen.

Eerst moet het 'weer' relaxed worden:)

Welke uitvoering heb jij trouwens?

Ik las dat je opc-line kit zelf hebt gemonteerd?

Ook al richting de 300PK?

Zo eindelijk de verlangingsset er onder gezet.Dit was echt een heel simpel klusje,een uurtje en het zat er onder.

veerpoot verwijderd

de poot uit elkaar

oud en nieuw

weer netjes in elkaar

Achter was nog veel makkelijker,zelfs de velgen laten zitten.Met de veren klem kon ik de veren er zo tussen uitpakken en de nieuwe weer monteren.

En het totaal plaatje

Rijd perfect en ik ben er blij mee :D

Ziet er goed uit! Hij zal nog wat na zakken. Daar na even uitlijnen... :thumb

Bij een 4x4 is het achter wat moeilijker omdat ze in de draagarm vallen.

Ja daar ga ik wel van uit dat ie nog wat na zakt.Voor de verlaging heb ik alles opgemeten en dat was 71.5 cm van hoogste punt spatbord naar beneden en dat is nu 68.5 cm.Nu effe tijd zoeken om de spoorverbreeders temonteren.En dan is gaan verdiepen in het chippen.

@wagnas wrote:Verlaging ziet er mooi uit, veel plezier ermee. En voorzichtig met drempels en de voorbumper nu.:)

Valt wel mee hoor. Ik heb met mijn OPC voorlip nog nooit de grond geraakt. Ik rijd wel rustig over drempels, maar niet stapvoets of zo.

@NelisZ20LER wrote:@wagnas wrote:Verlaging ziet er mooi uit, veel plezier ermee. En voorzichtig met drempels en de voorbumper nu.:)

Valt wel mee hoor. Ik heb met mijn OPC voorlip nog nooit de grond geraakt. Ik rijd wel rustig over drempels, maar niet stapvoets of zo.

Met intrax 40/35 dus geen last met drempels? Of happen in de wielkasten?

Ik twijfel nog heb nu 20" ET41 met 255/35/20 eronder. En waarschijnlijk komen er voor en achter 20 mm spacers op.

Maar 40/35 is dus goed te doen? En nog redelijk comfortabel?

Greetz

Terug
Naar boven