• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

verlagen van een B kadett Sedan??

hallo ik heb een vraag ben sinds kort eigenaar van een b kadett sedan uit 72... maar wou hem graag een cm of 4 tot 6 verlagen wat zijn hier de beste opties voor ??? heeft iemand ideeën?

volgens mij zit je een beetje fout wokkel.

deze hebben namelijk bladveren.

de veiligste en beste manier is om de bladveren na te laten persen/kloppen door een smid.

mindere manieren:

bladveren omdraaien.

een blokje staal of iets dergelijks tussen je as en de bladveer zetten.

De voorkant (bladveer) kan inderdaad verlaagd worden met een speciale blok. Deze was vroeger verkrijgbaar van het merk Mattig, en is een aantal jaren geleden in duitsland weer als Repro op de markt gekomen. Op het Duitse B-kadett forum is hier veel over te vinden.

Momenteel wordt er in Duitsland ook een speciale 'tieferlegungs-blattfeder' aangeboden voor de B-kadett met kleine OHV motoren (voor de grotere CIH-motoren is er een andere leverbaar).

De achterkant van je Kadett kun je ook omlaag krijgen. Afhankelijk of je een B1 of B2 kadett hebt, heb je achter of blad, of schroefveren. Heb je een B1, dan is de beste optie al door Carlover genoemd: Ga naar de smit!

Heb je een B2, dan kun je de stuggere schroefveren van een Rekord nemen, en deze inkorten.

Thnx voor de reacties.. ja weet dus niet zeker maar heb volgens mij een b2 is een van de laatste dec. 72... zijn er ook ergens foto's foto's van dat ik ongeveer kan zien hoe het moet... gr

origineel gepost door carlover

volgens mij zit je een beetje fout wokkel.

deze hebben namelijk bladveren.

de veiligste en beste manier is om de bladveren na te laten persen/kloppen door een smid.

mindere manieren:

bladveren omdraaien.

een blokje staal of iets dergelijks tussen je as en de bladveer zetten.

Sorry, ben ook meer van de C :angel

achter is gelijk aan een c kadett city of station

dus veren van een c kadett er onder en ingekorte dempers van een corsa a of b achter.of c kadett manta voor die passen ook bij jou achter

ik heb er voor een verlaagde en versterkte bladveer van een opel gt onder zitten van opel4ever

daarvoor had ik de bladveer bij een bedrijf in veendam plat laten persen was toen 50.- gulden

achter heb ik veren van mattig met koni dempers

perongeluk gepost op naam van mijn vriendin.

maar ik ben E+Bkadett

bkadett9.jpg

bkadett5.jpg

bkadett.jpg

een voorbeeld als een b kadett verlaagd is.

hoe het gedaan is geen idee.

weet wel dat hij lager is dan mijn verlaagde a manta.

en het niet echt lekker als er hobbels in de weg zitten.

op een rechte weg zonder kuilen valt het mee.

Hmmmm tja, wat zal ik ervan zeggen van het verhaal...

misschien zal ik er wel helemaal niets over zeggen....:(:mad:

(kijken of je em in deze staat goed kunt keuren en dan gaan rijden is natuurlijk ook nog een optie ;-) )

Mvg Rene

goeiendag ik heb er nog onderdelen voor liggen

motorkap grille komplampen + randjes chrome

deur bumpers

en nog meer

groeten robin ten broeke

06-47118032:vertag

Terug
Naar boven