• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verlagen van een corsa

@joop1970 wrote:men zegt dat je die moet vervangen bij een verlaging van 35mm of meer. Ik dacht dat dat bij een corsa niet nodig was.

dat zou kunnen ja..misschien zijn het bij corsa stalen

@waltwalt500 wrote:wil je comfortabel rijden,dan moet je vooral geen Corsa verlagen..een corsa is al niet comfortabel...dan helemaal niet meer

wbt v-maxx...supersetje voor niet te veel...300€ voor de set...60€ voor de koppelstangetjes,70€ voor uitlijnen van je auto na het monteren...a 50€ :thumbup

Koppelstangetjes? ooit wel eens een corsa verlaagd?

heb al veel corsa's op de brug gehad, a en b modellen maar nog nooit koppelstangen gezien.

wat v-maxx betreft, heb er 1,5 jaar mee rond gereden onder mijn a corsa, rijdt echt super.

wegligging van een kart, comfort is wel weg maar dat weet je van te voren. prijstechnisch is het

ook goed te doen, zijn niet zo duur. heb de mijne dan tussendoor nooit bijgesteld maar met de verkoop

kon ik de ringen wel gewoon draaien, na 1,5 jaar niet aan te hebben gekeken is da niet slecht :D

Astra G (en Zafira geloof ik ook) heeft aangepaste koppelstangen nodig, ter vervanging van de originele. Anders klettert de torsie stang/stabilisator constant tegen je aandrijfassen aan.

Corsa B heeft ze niet eens. Die stabistang loopt rechtstreeks naar de onderste draagarm en komt niet in de buurt van de aandrijf assen.

Wat betreft vaste verlaging v.s. schroefset: elke schroefset wordt harder naar mate je lager gaat. Dat is gewoon een eigenschap van die dingen.

Als je niet per definitie knetters laag wil, kan je prima een schroefsetje pakken zonder daar mee meer comfort te verliezen als een vaste set.

30 tot 50mm omlaag op een schroefset of een vaste set maakt vrij weinig uit in comfort. Verder omlaag ga je wel merken, en dan kan je beter verkorte dempers nemen icm bijpassende veren.

Ik zou trouwens ook geen goedkope dempers pakken dan, want dan is er waarschijnlijk alleen maar gezaagd aan de zuigerstang. Binnenwerk moet ook netjes aangepast zijn. Purpose built dus, zoals een verkorte Koni oid.

Dat een schroefset harder word naarmate je lager gaat is inderdaad logisch. Gegeven de veerconstante met meer indrukking levert een grotere kracht geleverd door de veer.

Het idee is nog steeds een compleet setje inderdaad te nemen met een vaste verlaging. Ik twijfelde nog even tussen 60/50 en 40/30 maar 60/50 is na enig opmeten voor mij toch een beetje teveel van het goede, ik moet minimaal 4 drempels over om het dorp uit te kunnen (maatje mount everest) dus dat is funest voor mn bumper.

Het gaat om dit setje:

http://www.ebay.de/itm/AP-Fahrwerk-...oteile&hash=item2ebad7d76c#ht_1851wt_1094" onclick="window.open(this.href);return false;

Inderdaad, maar het ziet er al niet verkeerd uit! Zou je een foto kunnen maken van de zijkant als hij of asfalt staat? Bvd.

Ziet er goed uit inderdaad. Bedankt voor het maken van de foto's.

Zal nog wel wat inzakken denk na een aantal weken?

Zal zeker nog een beetje inzakken. Nette set up overigens. Het valt op dat ie lager ligt en toch nog geschikt voor dagelijks gebruik op binnenwegen met van die mooie drempeltjes.

Veerpootbrug maakt ook veel verschil, al merk je dat pas echt wanneer je bredere velgen eronder hebt liggen. Lekker strak en plat door de bochten.

Terug
Naar boven