• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verlaging D

Mijn uitdaging is nog altijd niet opgelost (hoewel het einde in zicht is), maar ik wil jullie de afbeeldingen van de auto met originele achterveren niet onthouden. Ik vind het verschil tussen de originele veren en de verlagingsveren zo extreem groot.

Als ik naar deze foto's kijk en ik vergelijk die met de eerder geplaatste foto's van een 80mm verlaging, ga ik er vanuit dat ik voor de vooras in elk geval de goeie 60mm verlaging heb gekregen.

Huh? Ik heb hier in het verleden toch een link gezien waarmee je meteen een foto kon uploaden :wtf .

Groeten,

Mischa

Toch nog maar eens even omhooghalen.

Ik heb vanwege de vrijdag geplande APK vandaag de originele veren weer van het rek gehaald en onder de auto gezet. Ik ben dit keer WEL zo slim geweest om de hoogtes met verlaging en met originele veren gemeten.

De gemeten afstand betreft de afstand tussen straat en de spatbordrand, gemeten over de naaf.

Origineel: 68,5cm

V-Maxx: 59cm

Dit vergeleken bedraagt de verlaging ca 10cm !!! Hierbij kan de auto achter niet verder inzakken vanwege de bumpstops die op de onderste veerschotelrubber zitten. Ik schat dat deze zo'n 6-7cm lang zijn, dus langer dan normaal.

Heb ik nu gewoon echt de verkeerde veren of wat is er aan de hand???

Groeten,

Mischa

@j3113 wrote:ik zie dit toppic staan en dacht maak meteen r meteen gebruik van om mijn vraag te stellen.

ik wil graag mijn calibra gaan verlagen. heb er alleen geen ervaring mee wat ik er het beste voor kan kopen.

ik denk zelf dan een schroefset wel het makkelijkst is omdat dit te verstellen is ook omdat ik nog een keer andere velgen er onder wil leggen liggen nu nog standaart velgen onder.

iemand suggeties of toevallig nog iets liggen in de voorraadkast :D

Lekker slim om vragen over een Calibra in een topic over een D-Kadett te stellen !!!

Ik denk dat je met een nieuw topic en een duidelijke titel meer kans maakt op passende antwoorden ;) ;)

Groeten,

Mischa

Terug
Naar boven