• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verlagings veren maar welke en juiste maat!

Wou dat ik er tijd voor had... :cry Omstandigheden belemmeren mij momenteel zelfs om de simpelste reparaties te doen, simpelweg geen tijd voor. Zodra dat opklaart sla ik ook echt toe als een leeuw zal ik je vertellen, want mijn vingers jeuken! :vertag

040220_bikeDesignbeeld-2.jpg

En veren slijpen kan eigenlijk alleen verantwoord als je veren hebt met een tangential end. (weet zo niet de nederlandse vertaling) Dan moet je er een hele winding afhalen. Maar onder een c kadett zitten veren met een square end.

Screenshot-PicPick-20130630001.png

De pigtail is naar mijn weten ook progressief,.. naarmate de diameter van de winding afneemt verandert ook de veereigenschap.

Maar nee, van een setje veren van 100euro, van laten we zeggen tripple S hoef je geen ver doorontwikkelde veren te verwachten..

Je hebt progressief en progressief, een staalveer krijg je in elk geval enkel met heel veel moeite zo progressief als een doorsnee luchtveer. Voor het zware werk wil je juist lineariteit trouwens, bij offroad gebruik wil je veel veerweg, en over het hele traject een heel geleidelijk verloop, zodat heel zware dreunen maar geleidelijk afgeremd worden. Daar zie je dan ook het meest staalveren gebruikt worden. Lucht kun je daarintegen ook heel lineair krijgen door toevoegen van een externe lucht kamer. Dit wordt ook wel veel in zware offroad gebruikt (Baja races en zo) Is alleen godsgruwelijk duur.

Dit zijn een paar kleintjes:

dsc03082.jpg

Hier ben ik ook wel in geïnteresseerd, ik wil mijn sedan verlagen maar weet niet hoeveel ik zou nemen...

Misschien iemand foto's van de zijne inc. vermelding van de aantal cm's?

Ik vond deze van uknowme wel ferm, maar hij had die zo gekocht en weet niet hoeveel die lager ligt...

TwoTone.jpg

@Vinci wrote:Dit forum zou er zo op vooruit gaan door de Kadett versies in subforums onder te verdelen!

niet alleen kadettjes... maar ook de banners van mensen zouden ze hun autos in kunnen zetten... dan weten de meeste over wat het gaat.. als mensen ook weten hoe.. ik weet dat zelf niet eens..

Terug
Naar boven