• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

verlagings veren, Update: Auto verlaagd

Uh ja uh ja, en er stond SUPERSPORT op de veren, dus het moet wel tantoe snel zijn. Ik moet nog wel binnenkort de auto opnieuw laten uitlijnen. Door het verlagen krijg je een stuk meer toespoor, en ik wil nog wel langer met m'n banden doen :P

Uh ja uh ja, en er stond SUPERSPORT op de veren, dus het moet wel tantoe snel zijn. Ik moet nog wel binnenkort de auto opnieuw laten uitlijnen. Door het verlagen krijg je een stuk meer toespoor, en ik wil nog wel langer met m'n banden doen :P

Dat is een mooie nette Calibra met dacht ik nog originele velgen.

Bewaar die maar goed. Voor als die weer naar origineel terug moet/mag.

Het liefst zie ik Calibra's in fabrieksaf staat :thumbup

Succes met de aanpassingen.

dtmcalibra672

Je hebt je Xtreme Monster bodykit toch al besteld of niet? Samen met die Jap-style einddemper:agent

Dat is een mooie nette Calibra met dacht ik nog originele velgen.

Bewaar die maar goed. Voor als die weer naar origineel terug moet/mag.

Het liefst zie ik Calibra's in fabrieksaf staat :thumbup

Succes met de aanpassingen.

dtmcalibra672

Je hebt je Xtreme Monster bodykit toch al besteld of niet? Samen met die Jap-style einddemper:agent

Haha ja 2:D en neon en racegaas voor in de motorkap niet te vergeten:puke

@dtmcalibra672

Dat ben ik helemaal met je eens. Er zitten nu ook de originele opel wieldoppen op, waar hij 15 jaar geleden op gekocht is:P Er komt wel een setje bbs rx velgen op, maar die zijn ook origineel op een dtm geleverd, dus daar kan ik wel mee leven :P En de originele veren bewaar ik zeker goed. Ik denk niet dat ik altijd met de verlaging blijf rijden aangezien hij er wel draagarmrubbers van gaat verslinden, en de achterwielen niet uitgelijnd kunnen worden, waardoor ze scheef gaan afslijten. Achja, je moet er iets voor over hebben.

Voor het schuin af slijten zijn excentrische rubbers te verkrijgen waarmee de wielstand weer redelijk kan worden afgesteld.

Ik kon toendertijd elk jaar een nieuw setje banden kopen voor de achterwielen, na de verlaging gingen ze echt snel achteruit. En de bandenboer waar ik de auto toen bracht zei: zo, lekker lopen spinnen? Dus ik: ja, inderdaad, hij heeft alleen voorwielaandrijving :mad:

Haha ja 2:D en neon en racegaas voor in de motorkap niet te vergeten:puke

@dtmcalibra672

Dat ben ik helemaal met je eens. Er zitten nu ook de originele opel wieldoppen op, waar hij 15 jaar geleden op gekocht is:P Er komt wel een setje bbs rx velgen op, maar die zijn ook origineel op een dtm geleverd, dus daar kan ik wel mee leven :P En de originele veren bewaar ik zeker goed. Ik denk niet dat ik altijd met de verlaging blijf rijden aangezien hij er wel draagarmrubbers van gaat verslinden, en de achterwielen niet uitgelijnd kunnen worden, waardoor ze scheef gaan afslijten. Achja, je moet er iets voor over hebben.

Voor het schuin af slijten zijn excentrische rubbers te verkrijgen waarmee de wielstand weer redelijk kan worden afgesteld.

Ik kon toendertijd elk jaar een nieuw setje banden kopen voor de achterwielen, na de verlaging gingen ze echt snel achteruit. En de bandenboer waar ik de auto toen bracht zei: zo, lekker lopen spinnen? Dus ik: ja, inderdaad, hij heeft alleen voorwielaandrijving :mad:

@2000: Dat klinkt wel als een oplossing. Over welke rubbers heb je het, want ik kan me zo even niks voorstellen waarmee je de camber kan veranderen. En hij zal niet de eerste zijn die denkt dat een calibra nog achterwiel aangedreven is. Er werd bij mij laatst ook al verbaasd gereageerd dat het voorwielaangedreven was.

@2slow: Ja ik ken de 2e eigenaar, en niet de 1e dus ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen, maar de 2e eigenaar heeft hem van een oudere man gekocht die er in 8 jaar tijd maar 30k km mee gereden heeft, en die zou hem ook op deze wieldoppen gekocht hebben.

@2000: Dat klinkt wel als een oplossing. Over welke rubbers heb je het, want ik kan me zo even niks voorstellen waarmee je de camber kan veranderen. En hij zal niet de eerste zijn die denkt dat een calibra nog achterwiel aangedreven is. Er werd bij mij laatst ook al verbaasd gereageerd dat het voorwielaangedreven was.

@2slow: Ja ik ken de 2e eigenaar, en niet de 1e dus ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen, maar de 2e eigenaar heeft hem van een oudere man gekocht die er in 8 jaar tijd maar 30k km mee gereden heeft, en die zou hem ook op deze wieldoppen gekocht hebben.

Terug
Naar boven