• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

verlagingsveren met originele schokdempers

corsaaatje

Post weinig
beste mensen,

ik ben van plan om mijn auto plat te gooien. 40/40 lijkt mij een degelijk mooie verlaging voor mijn corsa c uit 2002.

toch wil ik gaan kijken om vaste veren te zetten op de originele schokdempers.

dit is stukken goedkoper dan een schroefsetje die toch vastbakt na een jaar en je niet meer omhoog krijgt.

tot hoe laag kan ik gaan want mijn veren mogen absoluut niet loskomen van de schokdempers!

Mvg

Ik zou het zowieso niet doen, verlagen met alleen veren.

Verkeerde zuinigheid.

Schroefsetje kostje 250 euro en het montage werk is hetzelfde.

Daarnaast boeit het niet dat de boel eventueel vast gaat zitten, je rijdt toch altijd op de ingestelde hoogte.

ja maar dan denk ik toch dat je beter een set veren van 200 euro kan kopen van een bekend merk zoals apex of weitec dan een schroefsetje waar je crapy veren en schokdempers bij krijgt voor 50 euro meer.

of zie ik dat soms verkeerd? als je kwaliteits veren koopt lijkt het opzich wel een prima oplossing een fatsoendelijk schroefset koop je eigenlijk pas vanaf de 450 euro en dan nog heb je nog altijd geen KW setje.

wat is er dan volgens jou mis met verlagingsveren?

de schokdempers leiden hoe dan ook net zoals de stuurkogels en de homokineten.

mvg

Terug
Naar boven