• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verlagingsveren vraagje

Yannick20

Post weleens wat
Hallo,

FF een vraagje.

Ik wil verlagingsveren gaan bestellen maar wat is beter:

60/60 , 40/40 , of 60/40

Ik wil hem iig mooi laag achter hebben liggen en nog een stukje lager voor.

Groeten Yannick20/Tigra-Mestreech

Noooooooooooit alleen veren!

Complete sets bestellen. Originele schokbrekers kunnen hun krachten niet voldoende kwijt omdat ze 'dieper' in de demper staan door dat er een kortere veer omheen zit. (met orginele veren staat die 'midden' in de demper, bij verlagings veren die dus korter zijn staat die lager in de demper en is 'sportief' een drempel nemen de kans enorm groot dat de demper onder in de behuizing slaat! Dit vaak met golfjes 2 mee gemaakt die op weitec 60/60 en 80/60 stonden!)

Neem je eens voorzichtig een stoeprandje met inparkeren (steden?!) pak dan 40/40.

Wil je laag en style pak 60/60.

Mijn eerste tigra had ik weitec 40/40 en daar ben ik tot in warschau en monaco mee gekomen. Mijn 2de tigra had ik een weitec schroefset onder en op zijn aller laagste staan met orginele banden, ook hier ben ik groot deel van europa mee door geweest (wel alleen doorgaande wegen moet ik eerlijk zeggen!)

Schroefset op max mogelijke verlaging met orginele banden/velgen en zonder spoor verbreders. (let op: kon lager met plattere banden & spoorverbreders!) Ik gok dat dit redelijk gelijk ligt aan een 60/60 verlaging

img4530ry.jpg

img4667e.jpg

img4685w.jpg

img4692yk.jpg

img4693peo.jpg

img4709q.jpg

Van de 40/40 zoek ik nog even fotos ;)

60mm op orginele dempers is ook 9 van de 10 keer afkeur voor de apk (als hij op de brug staan liggen de veren los)

bedenk wel goed dat bij een schroefset je wagen heel stijf wordt, alsof die aan de kamagra zit..

@dion87 wrote:bedenk wel goed dat bij een schroefset je wagen heel stijf wordt, alsof die aan de kamagra zit..

Goedkope set? Ja!

Weitec schroefset zoals op mijn bovenstaande foto's had qua hardheid geen verschil tegen over een 40/40 vaste weitec set. Deze set was vergelijkbaar met het comfort van een Vectra GTS (Reed ik zakelijk en mijn ouwelui hebben er nog altijd 1)

Moet er dan wel bij zeggen dat ik een set had die aan de voorkant in hardheid verstelbaar was, maar ook op zijn hardste stand was het een enorm comfort (ben op zijn hardst naar Monaco heen en weer geweest!)

Ziet er zeker mooi uit!

Maar denk dat het bij mn tigra met 16 inch velgen tog niet erg veel verschil gaat maken..

Toch maar ff verder zoeken dan.

Iig bedankt voor de fotos en reacties!!

@Yannick20 wrote:Ziet er zeker mooi uit!

Maar denk dat het bij mn tigra met 16 inch velgen tog niet erg veel verschil gaat maken..

Toch maar ff verder zoeken dan.

Iig bedankt voor de fotos en reacties!!

huh wat?

Waarom zou in jou beleving een auto op 16 inch wielen minder zakken dan een auto op andere banden maat? Ik mis hier even de logica ...

Als je kortere veren pakt komt de auto ongeacht welke banden maat lager te liggen, enige waar je met 'grotere' banden rekening mee moet houden is dat je eerder wielkasten zou kunnen raken. Maar juist met grotere en plattere banden lijkt de auto lager. :hmmz

Ja ik denk dat ik me diezelfde set ga bestellen.

Ik heb nu ook een nieuwe voorbumper en kan niet echt goed gaan zakken anders heb ik problemen met drempels enzo.

Iig super bedankt voor de reacties en de fotos!!

Mvg Yannick

@2e-c14nz wrote:zijaanzicht

Verlagings veren van Autotechnics

Hoe bevalt het tot nu toe?

Voor mijn Astra F overweeg ik ook veren te kopen bij Autotechnics, maar omdat ze zeggen voor een veren set 50,- te vragen, doe ik toch maar ff wat research... Niet dat ik voor dat geld babi pangang veren koop.. :)

Bij mij zou het trouwens gaan om 30mm verlaging, kan dit gewoon op de orginele schokdempers?

Terug
Naar boven