• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verlagingsveren

Seth

Post veel
Hoi iedereen,

Ik zou graag verlagingsveren kopen van ongeveer 3 tot 4 cm. Nu was mijn vraag: doen of niet?

Wat zijn de pro's en de contra's?

Wie heeft er zo'n verlagingsset en een foto eventueel?

Heb zelf nog geen reviews gehoord dus vraag ik gewoon hier welk merk jullie eventueel zouden aanraden en wat zeker niet en vooral waarom. :)

Grtz Seth

Ik heb een dergelijk setje op, eigenlijk onder mijn A.

Contra:

- minder veercomfort

- sommige afritten op trottoirs zijn zo stijl dat mijn trekhaak erop klapt.

- drempels zijn ineens een stuk vervelender.

Pro:

- strakker sturen

- minder overhellen in bochten

- betere wegligging

- staat stukken beter!!

Ik heb een dergelijk setje op, eigenlijk onder mijn A.

Contra:

- minder veercomfort

- sommige afritten op trottoirs zijn zo stijl dat mijn trekhaak erop klapt.

- drempels zijn ineens een stuk vervelender.

Pro:

- strakker sturen

- minder overhellen in bochten

- betere wegligging

- staat stukken beter!!

Veercomfort is toch al redelijk slecht in tegenstelling tot de Omega B die ik gewoon was (was een zalige zachte wagen)

Trekhaak heb ik niet :D

En waarom zijn de drempels een stuk vervelender? Voor je eventuele bodykit te beschadigen?

Ik ben niet van plan om dieper te gaan dan 3.5/4 cm anders kan je er ook geen 18" wielen onder steken en veilig blijven rtijden dacht ik... :hmmz

Grtz Seth

Veercomfort is toch al redelijk slecht in tegenstelling tot de Omega B die ik gewoon was (was een zalige zachte wagen)

Trekhaak heb ik niet :D

En waarom zijn de drempels een stuk vervelender? Voor je eventuele bodykit te beschadigen?

Ik ben niet van plan om dieper te gaan dan 3.5/4 cm anders kan je er ook geen 18" wielen onder steken en veilig blijven rtijden dacht ik... :hmmz

Grtz Seth

ik heb de standaard Sport ED veren voorop zitten (3cm lager dan origineel) voor

ik weet niet of er achter verschil zit tussen standaard en sport . . . maar ik vind ze daar al laag zat :angel

ik zou zeggen, kom eens kijken.

ik heb er ook (nog) 18 inch onder liggen

ik heb de standaard Sport ED veren voorop zitten (3cm lager dan origineel) voor

ik weet niet of er achter verschil zit tussen standaard en sport . . . maar ik vind ze daar al laag zat :angel

ik zou zeggen, kom eens kijken.

ik heb er ook (nog) 18 inch onder liggen

Ik heb een fk highsport schroefset en heb geen min punten tot nu toe omdat je hoogte kan instellen plus punten wel wegligging en bochtenwerk veel beter.

Erwin

Ik heb een fk highsport schroefset en heb geen min punten tot nu toe omdat je hoogte kan instellen plus punten wel wegligging en bochtenwerk veel beter.

Erwin

@Seth wrote:

Grtz Seth

Ik heb er zelf geen bodykit/tupperware aanhangen, maar drempels lijken wel ineens een stuk steiler.

@Seth wrote:

Grtz Seth

Ik heb er zelf geen bodykit/tupperware aanhangen, maar drempels lijken wel ineens een stuk steiler.

Ik heb Eibach veren er onder. Is 3cm lager dan dat ie was.

Voordelen:

Staat beter

Rijdt strakker

Nadelen:

Drempels nemen i.c.m bumperspoiler

Ik heb Eibach veren er onder. Is 3cm lager dan dat ie was.

Voordelen:

Staat beter

Rijdt strakker

Nadelen:

Drempels nemen i.c.m bumperspoiler

Je kunt wel groter dan 18", maar dan moet je je wielkasten laten omrollen. Of heel platte banden nemen.

Je kunt wel groter dan 18", maar dan moet je je wielkasten laten omrollen. Of heel platte banden nemen.

18 of 19 inch is wel maximaal onder een vectra b hoor

groter vind ik persoonlijk niet mooi en daar zijn ook bijna geen banden meer voor te krijgen die ook nog enig sinds kloppen met de originele wielomtrek.

Terug
Naar boven