• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verlagingsvraag

MOOK

Post weleens wat
Halloa,

Mijn Manta is momenteel verlaagd, alleen ik heb geen idee hoeveel, de veren zijn zwaar geoxideerd en ook afgezaagd, dat vind ik niks. Ik wil dus een nieuwe set veren eronder, maar wat raden jullie aan.

De velgen+banden zijn 16" 50 hoog. Zelf zit ik te denken aan 60/40

Zo was/is die nu (een aantal jaar geleden) Op zich vind ik dit wel oke... Maar wat is het?

afbeeldingmanta006.jpg

Voor en achter denk je? Op deze foto niet zo goed te zien, maar hij staat wel iets voorover

sommige veren zaken na verloop van tijd door, vaak waren het wel de Jamex versies die dat deden.

je kan het zien aan de windingen, bij een 40er setje zit er een rij windingen dicht bijelkaar, bij de 60ers niet, ook hebben de 40er setjes vaak originele schokbrekers (qua formaat) en de 60ers dikkere en kortere schokbrekers omdat je anders veel te snel de rubbers in duikt.

dus.. kijk er even onder, dan weet je het wel, ik denk dat het een 40er setje is gezien de hoogte van de achterkant.

Ja van de windingen weet ik inderdaad, echter zijn die er af gezaagd, volgens mij zijn het gewoon ori's, maar dan afgezaagd, maar om met de nieuwe nog aan te schaffen veren, wil ik het zelfde resultaat als op bovenstaande foto's.

Voor dook de Manta trouwens wel de rubbers in, zaten ori schokbrekers op en achter dikke bilstein, daar ging het altijd goed.

het zou kunnen, als het goed gedaan is hoeft dat geen probleem te zijn, helaas zaagt het merendeel gewoon een paar windingen eraf en dan ligt hij niet echt lekker in z'n rubber.

persoonlijk zou ik voor het 40er setje gaan, dat kan vaak met de originele schokbrekers of goede koni's rood of geel en je bodem/uitlaat e.d. blijven dan ook wat meer weg van het wegdek en met al die bulten e.d. is dat wel nodig.

2e punt is dat dan de bocht over de achteras wat meer ruimte heeft, zeker als je een groep A pijp hebt.

Ja en dat heb ik, dus ik zat sowieso te denken aan 40 achter, maar om hem ietsje schuin te laten hangen zat ik te denken aan 60 verlaging voor. Ik denk dat we dan aardig in de richting komen van hoe die op de foto's staat

origineel gepost door MOOK

Misschien anders iemand een foto van 60/40 setje onder z'n Manta

Dan moet ik eens even kijken of ik een foto van mijn witte heb na nieuwe verlaging..

Ik vind voorover hangende Manta's geen gezicht :(

Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

M'n CC hangt ook iets voorover, maar dat is puur om te voorkomen dat ik over iedere drempel een stukje uitlaat wegschuur.

Terug
Naar boven