• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

verlichting asbak en sigarret aanstekker

haan

Post weinig
Hoi Opel astra benz. 1.6 16v Z16xe

Alle verlichting van het dasbord brand alleen van de asbak en sigarete aanstekker brand niet of heeft die geen verlichting.

Sigarrete aanstekker doet het wel.

zekering misschien?????

Neh, gewoon een lampje vervangen!

Boven de asbak zitten 2 schroeven, deze losschroeven, en onder de asbak (onder het afdekplaatje) zitten 1 of 2 schroeven. Dan haal je de asbak er zo uit!

En het lampje zit bij de sigarettenaansteker!

Deze vervangen en klaar!

Was bij mij ook! Kwestie van 5 minuten werk!

Neh, gewoon een lampje vervangen!

Boven de asbak zitten 2 schroeven, deze losschroeven, en onder de asbak (onder het afdekplaatje) zitten 1 of 2 schroeven. Dan haal je de asbak er zo uit!

Deze vervangen en klaar!

Was bij mij ook! Kwestie van 5 minuten werk!

[rquote=1863036&tid=142247&author=Dano1.6_8V]Neh, gewoon een lampje vervangen!

Deze vervangen en klaar!

Was bij mij ook! Kwestie van 5 minuten werk![/rquote]

Oke bedankt.

[rquote=1863036&tid=142247&author=Dano1.6_8V]Neh, gewoon een lampje vervangen!

Deze vervangen en klaar!

Oke bedankt.

[rquote=1863048&tid=142247&author=G1zm0]Kijk of je achteruitrijverlichting het doet. Die zit namelijk op dezelfde zekering.[/rquote]

Heb het gevonden het lampje krijgt massa van de aanstekker en de lip zat er niet genoeg tegen aan.

Heb de lip wat verbogen en het doet het weer.

bedankt alle 2

[rquote=1863048&tid=142247&author=G1zm0]Kijk of je achteruitrijverlichting het doet. Die zit namelijk op dezelfde zekering.[/rquote]

Heb het gevonden het lampje krijgt massa van de aanstekker en de lip zat er niet genoeg tegen aan.

Heb de lip wat verbogen en het doet het weer.

bedankt alle 2

Maar voor de versnellings pok tegen de asbak aan zit een plaatje die je kunt verwijderen en daar onder zijn twee stekkers met draden mijn vraag waar is dat voor.

Maar voor de versnellings pok tegen de asbak aan zit een plaatje die je kunt verwijderen en daar onder zijn twee stekkers met draden mijn vraag waar is dat voor.

[rquote=1863190&tid=142247&author=Astraman]Voorbereiding voor stoelverwarming enzo. Die knoppen zitten normaal daar.[/rquote]

Aha, nu die gebruik ik dan niet heb een hekel aan een warme kont.

[rquote=1863190&tid=142247&author=Astraman]Voorbereiding voor stoelverwarming enzo. Die knoppen zitten normaal daar.[/rquote]

Aha, nu die gebruik ik dan niet heb een hekel aan een warme kont.

[rquote=1863045&tid=142247&author=haan][rquote=1863036&tid=142247&author=Dano1.6_8V]Neh, gewoon een lampje vervangen!

Deze vervangen en klaar!

Oke bedankt.[/rquote]

Mijn lampje van de asbak doet het ook niet.

Heb nu de bovenste 2 schroeven wel kunnen vinden, maar die andere nog niet.

Zitten onder het afdekplaatje, maar wat bedoel je hiermee.

ben nog niet heel bekend met de astra g.

[rquote=1863045&tid=142247&author=haan][rquote=1863036&tid=142247&author=Dano1.6_8V]Neh, gewoon een lampje vervangen!

Deze vervangen en klaar!

Oke bedankt.[/rquote]

Mijn lampje van de asbak doet het ook niet.

Heb nu de bovenste 2 schroeven wel kunnen vinden, maar die andere nog niet.

Zitten onder het afdekplaatje, maar wat bedoel je hiermee.

ben nog niet heel bekend met de astra g.

Je kunt het plaatje wat rondom de aansteker zit, helemaal weghalen. Dan moet je aan aantal torx-boutjes verwijderen en dan kun je die hele unit eruit halen.

Dan kun je daar ook de verlichting etc vervangen. Ik heb het er bij mij volgens mij uitgehaald. Is groen licht terwijl de rest amber is.. past dus niet.

Je kunt het plaatje wat rondom de aansteker zit, helemaal weghalen. Dan moet je aan aantal torx-boutjes verwijderen en dan kun je die hele unit eruit halen.

Dan kun je daar ook de verlichting etc vervangen. Ik heb het er bij mij volgens mij uitgehaald. Is groen licht terwijl de rest amber is.. past dus niet.

Heb het andere schroefje gevonden.

Zag dat het geheel dan nog zit vastgeklikt.

Ook los gehaald, maar nu wil de asbak er niet uit.

Is net of hij ergens achter blijft hangen, ergens onderaan de asbak bij de versnellingspook.

Of moet je hem er op een bepaalde manier uithalen.

Terug
Naar boven