• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

verlichting OPEL Zafira B 2011 (sept) veranderen.

Beste forum bezoekers.

Ben net nieuw op deze leuke en interessante site. Met mijn vorige Zafira Elegance (2001) zonder problemen naar de 145.000 km gereden en zodoende de site wel gelezen maar geen vraagstukken o.i.d. geplaatst.

Heb sinds kort een nieuwere Zafira 1.8 Cosmo (9/2011) aangeschaft met bijna alles erop en eraan w.o. mistlampen (OPC spoilers). Ik wil deze mistlampen naar dagverlichting schakelen (dus continue branden)

In deze auto kan de dagverlichting alleen naar dimlichten geschakeld worden. Blijkt door het type te komen. Volgens mij is de enige optie om een Happylightshow of een andere module (?)aan te schaffen die dit kan realiseren.

Heb tevens stand automatisch op de lichtschakelaar. Mijn bedoeling is het om mistlichten als dagverlichting te gaan gebruiken waarbij deze uitschakelt wanneer de automatische verlichting in werking treedt.

Wie kan mij advies geven ? :hmmz

vr.gr. Enricos

Klopt, heb op mijn Cosmo de mogelijkheid f.m.h. Volgens mij kun je de tijd niet veranderen (bij mij is de tijd ongeveer 20 sec.)

De H.L.S is eigenlijk een leuk hebbeding en tevens nuttig.

Bij mijn Zafira is het niet mogelijk om de mistlampen als DV te schakelen dit moet via een aparte module. Op zich logisch want voor de wet mag ik de MISTlampen slechts onder bepaalde omstandigheden en eventueel met bepaalde andere verlichting voeren. Volgens belofte zou ik op de rechtmatigheid over het voeren van DV terug komen. Heb wat info gezocht en als het je interesse heeft dan kun je de linkjes even bekijken.

http://www.tuning-gids.nl/wetgeving_autoverlichting.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/9614-verkeer-verlichting-op-de-auto-in-het-verkeer.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat ik eigenlijk al dacht: de codes c.q. letters in het glas zijn leidend. Ik denk dat het belangrijk is dat je bij een eventuele staandehouding kunt laten zien dat indien je je de "gewone" verlichting aanzet, je DV automatisch uitschakelt. Volgens mij loopt het dan wel los.

Als je het erg zwart wit bekijkt is het overdag voeren van mistlichten, als DV. niet toegestaan.

Wil je de zaak om de tuin leiden dan moet je een ander glas versieren.:idea:

Zo dat was het even.

Kan ik de vraag om meerdere gegadigden hier achter laten of is er een plek binnen dit forum waar die vraag meer bekeken zal worden ?

Wacht het een weekje af en als er geen gegadigden zijn dan bestel ik slechts voor mijzelf.

ave.

Klopt, heb op mijn Cosmo de mogelijkheid f.m.h. Volgens mij kun je de tijd niet veranderen (bij mij is de tijd ongeveer 20 sec.)

De H.L.S is eigenlijk een leuk hebbeding en tevens nuttig.

Bij mijn Zafira is het niet mogelijk om de mistlampen als DV te schakelen dit moet via een aparte module. Op zich logisch want voor de wet mag ik de MISTlampen slechts onder bepaalde omstandigheden en eventueel met bepaalde andere verlichting voeren. Volgens belofte zou ik op de rechtmatigheid over het voeren van DV terug komen. Heb wat info gezocht en als het je interesse heeft dan kun je de linkjes even bekijken.

http://www.tuning-gids.nl/wetgeving_autoverlichting.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/9614-verkeer-verlichting-op-de-auto-in-het-verkeer.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat ik eigenlijk al dacht: de codes c.q. letters in het glas zijn leidend. Ik denk dat het belangrijk is dat je bij een eventuele staandehouding kunt laten zien dat indien je je de "gewone" verlichting aanzet, je DV automatisch uitschakelt. Volgens mij loopt het dan wel los.

Als je het erg zwart wit bekijkt is het overdag voeren van mistlichten, als DV. niet toegestaan.

Wil je de zaak om de tuin leiden dan moet je een ander glas versieren.:idea:

Zo dat was het even.

Kan ik de vraag om meerdere gegadigden hier achter laten of is er een plek binnen dit forum waar die vraag meer bekeken zal worden ?

Wacht het een weekje af en als er geen gegadigden zijn dan bestel ik slechts voor mijzelf.

ave.

@sharky wrote:@aussie wrote:Ik heb ook een happylightshow en ben er zeer tevreden over.

Dagrijverlichting / automatische vergrendeling / en follow me home verlichting waren voor mij de belangrijkste redenen.

Ben er 100% tevreden over

Dagrijverlichting en automatische vergrendeling kan je instellen met de op-com ,

follow me home verlichting zit volgens mij op de cosmo ,

van contact af zetten /deur open en knipperlichthendel naar je toe trekken.

Dagrijverlichting kan je idd met opcom schakelen.

Vergrendeling :(

follow me home heb je met de hls meer mogelijkheden zonder aan hendels e.d. te hoeven trekken.

ben meer van het luie volk :agent

zie het ook als een speeltje waarmee je kunt knutselen / veranderen.

overigens gebruik ik ook het "alarm" knipperledje / tellerscan ook, maar dit is meer omdat het kan:)

Doordat je de dagrijverlichting (mistlampen) via de HLS regelt kan je bij gemopper van de mannen in blauw het is een paar klikken weer uitschakelen zonder opcom.

Ik ga er nog wel een keer led lampen in monteren voor een mooi wit licht.

@sharky wrote:@aussie wrote:Ik heb ook een happylightshow en ben er zeer tevreden over.

Dagrijverlichting / automatische vergrendeling / en follow me home verlichting waren voor mij de belangrijkste redenen.

Dagrijverlichting en automatische vergrendeling kan je instellen met de op-com ,

Dagrijverlichting kan je idd met opcom schakelen.

Vergrendeling :(

follow me home heb je met de hls meer mogelijkheden zonder aan hendels e.d. te hoeven trekken.

ben meer van het luie volk :agent

zie het ook als een speeltje waarmee je kunt knutselen / veranderen.

overigens gebruik ik ook het "alarm" knipperledje / tellerscan ook, maar dit is meer omdat het kan:)

Doordat je de dagrijverlichting (mistlampen) via de HLS regelt kan je bij gemopper van de mannen in blauw het is een paar klikken weer uitschakelen zonder opcom.

Ik ga er nog wel een keer led lampen in monteren voor een mooi wit licht.

@aussie wrote:Ik heb ook een happylightshow en ben er zeer tevreden over.

@aussie wrote:Ik heb ook een happylightshow en ben er zeer tevreden over.

Hi Aussie

Hoor/lees alleen maar positieve reacties over de HLS. Ga deze maar bestellen.

Meer mensen interesse ?

Gr.

Hi Aussie

Hoor/lees alleen maar positieve reacties over de HLS. Ga deze maar bestellen.

Meer mensen interesse ?

Gr.

Ik heb ook een happylightshow en ben er zeer tevreden over.

Ik heb ook een happylightshow en ben er zeer tevreden over.

Bedankt Juffer1

Er is nog een kleinere module dan die van de Happylight, kost ongeveer 50 euro. Happylight 100 euro. Ga maar voor de happylight ivm meerdere mogelijkheden en goede ervaringen.

Weet jij of er nog een bestelling loopt voor anderen waar ik mij mogelijk bij aan kan sluiten ?

enricos

Bedankt Juffer1

Er is nog een kleinere module dan die van de Happylight, kost ongeveer 50 euro. Happylight 100 euro. Ga maar voor de happylight ivm meerdere mogelijkheden en goede ervaringen.

Weet jij of er nog een bestelling loopt voor anderen waar ik mij mogelijk bij aan kan sluiten ?

enricos

gewoon met een happylightshow doen :thumbup

Rijdt er zelf al bijna een jaar mee en nog nooit problemen of een opmerking over gehad.

gewoon met een happylightshow doen :thumbup

Rijdt er zelf al bijna een jaar mee en nog nooit problemen of een opmerking over gehad.

Omdat er gezinsuitbereiding op komst is mijn Volvo C30 (my '09) ingeruild voor een Zafira 1.6. De wegligging is wat anders.. maar verder prima auto.

Wel een paar dingen die ik graag veranderd zou zien.

- Verlichting altijd aan. (ipv DV) of DV natuurlijk

- deuren automatisch opslot

- follow me home bij openen en sluiten van de auto.

Mijn Volvo kon dat alles wel. De Zafira ook? En als het niet standaard kan, is de hier genoemde HLS dan ook voor de My '09 de oplossing? En de enige oplossing?

Ik hoor heel graag mogelijke antwoorden en tips.

Groet,

Hannes

Terug
Naar boven