• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vermogen Astra H 1.6 station 2009 weg bij Airco aan.

Ik heb mijn auto nou bijna een jaar, en nou zette ik gister pas voor het eerst echt de airco aan.

Nou viel het mij op dat de auto er echt moeite mee lijkt te hebben als de airco vol openstaat.

Nou was mij wel bekend dat het meer motor verbruik zou gebruiken maar zoveel had ik niet verwacht.

Als ik gas geef heeft ie er aardig moeite mee. Is dit normaal?

Even later op de dag rook ik ook benzine lucht in de auto toen ik aan het rijden was. (toen had ik de airco niet meer aanstaan)

Airco pakt iets van vermogen weg. Maar de auto zou gewoon normaal moeten rijden.

Heb afgelopen weekend 750KM gereden met de airco aan.

Maar niks aan de hand. Heb zelf met mijn zafira A 2.2 Benzine 1op 12,5KM gehaald met airco aan en 18ïnch (225/35/18) Sportvelgen.

idd 10% is normaal, MAAR als je nooit je airco gebruikt dan is er ook nergens smering meer, dan kan de airco vervelend doen en ook meer lawaai maken, maar dt azou na een kwartier meestal wel over zijn, gewoon je airco een kee rin de maand 15 minuten aanzetten om te voorkomen dat alles uitdroogt en je voor hoge kosten komt te staan.

Terug
Naar boven