• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vermogen weg

Hallo mensen,

ik heb een opel corsa b, 1.4 16v uit 2000.

nu heb ik het volgende probleem:

de auto mist een bak met vermogen.

tussen de 1000 en 3000 toeren komt de auto haast niet vooruit. stationair loopt hij onregelmatig.

het lijkt alsof hij op 3 cilinders loopt, maar dat loopt hij niet. motorstoringslampje gaat niet branden. bougies zijn gecheckt.

ik heb een keer gehad dat hij op 3 cilinders liep, omdat 1 van de injectoren toen verstopt zat.

het lijkt nu net alsof ik in een trekker rijd.

de auto start gemakkelijk, maar schokt stationair al erg hevig.

wanneer ik rijd en de auto is op temperatuur, dan hoor je het bij het spruitstuk knetteren.

iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

ik heb al gelezen dat het kan zijn dat de lambda-sensor kapot is.

of dat het spruitstuk kapot is.

knetteren bij t spruitstuk?? niet de pakking lek van het spruitstuk? dan is je vermogen idd weg.... ik ga igg voor spruitstuk of pakking..

Kan ook zijn dat je bougiekabels doorslaan, door veroudering of olie (door lekkende pakking/keerring) in het bougiekanaal.

ik zou eens kijken naar je temperatuursensor van je koeling.... die van mij liep toen ook heel beroerd (bijna geen vermogen) en startte als een tractor! :jerry kan het in ieder geval proberen kost een 10tje dacht ik

Overslaan van de Motor is meestal de bougiekabels..

laatst ook een X16XEL hier met eenzelfde probleem, geen power, en sputteren (de X14XE C16XE X16XE en X16XEL zijn Bloedverwanten van elkaar, en technisch vrijwel gelijk aan elkaar)

bedankt voor de tips jongens!

heb de bougiekabels nagekeken, en bleek dat de de bougiekabel naar de 4e cilinder niet naar behoren functioneerde.

die vervangen, en hij loopt weer als een zonnetje. :wub

Terug
Naar boven