• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vermogen X30XE

Trompie

Post weleens wat
Hallo,

Even een vraagje voor de kenners hier!

Hoeveel pk, zou je veilig uit een X30XE kunnen halen zonder interne aanpassingen van het blok?

Alvast bedankt,

Erik

Heb het dan idd over een kompressor. Zou 300pk een beetje realistisch zijn dan? Is erg weinig over te vinden namelijk en al helemaal niet in het nederlands. In Duitsland en UK nog wel het 1 en ander!

Heb het dan idd over een kompressor. Zou 300pk een beetje realistisch zijn dan? Is erg weinig over te vinden namelijk en al helemaal niet in het nederlands. In Duitsland en UK nog wel het 1 en ander!

[rquote=1880904&tid=143701&author=Trompie]Heb het dan idd over een kompressor. Zou 300pk een beetje realistisch zijn dan? Is erg weinig over te vinden namelijk en al helemaal niet in het nederlands. In Duitsland en UK nog wel het 1 en ander![/rquote]Denk dat je eerder moet gaan denken richting de 260/280pk, er van uitgaande dat een 3.0 211pk levert, een 0,4bar compressor doet niet veel om tot de 300pk te komen. Met optrekken en tussen sprintjes zal je het wel merken.

Of je moet 7400 tot 8400 euro investeren: http://www.projektopel.de/?section=tuning_opel_benzin

[rquote=1880904&tid=143701&author=Trompie]Heb het dan idd over een kompressor. Zou 300pk een beetje realistisch zijn dan? Is erg weinig over te vinden namelijk en al helemaal niet in het nederlands. In Duitsland en UK nog wel het 1 en ander![/rquote]Denk dat je eerder moet gaan denken richting de 260/280pk, er van uitgaande dat een 3.0 211pk levert, een 0,4bar compressor doet niet veel om tot de 300pk te komen. Met optrekken en tussen sprintjes zal je het wel merken.

Of je moet 7400 tot 8400 euro investeren: http://www.projektopel.de/?section=tuning_opel_benzin

@: gsi-maffia de 3.0 v6 turbo saab motoren leveren zelfs minder dan een x30xe uit een omega oid

ik heb hier ook naar zitten kijken

maar heb voor mijn x30xe al een mooi idee

ik weet wel dat c20let zuigers in een x30xe onderblok passen

@: gsi-maffia de 3.0 v6 turbo saab motoren leveren zelfs minder dan een x30xe uit een omega oid

ik heb hier ook naar zitten kijken

maar heb voor mijn x30xe al een mooi idee

ik weet wel dat c20let zuigers in een x30xe onderblok passen

het ligt er aan wat je budget is en wat je er allemaal aan wil doen

men pakt c20let zuigers ( zijn hetzelfde qua diameter enz ) of evt meteen een setje gesmede zuigers erin

andere drijfstangen met arp bouten

en dan een leuke compressor of 2 turbo's

kan je met de rest standaard tot ongeveer 450pk veilig gaan

het ligt er aan wat je budget is en wat je er allemaal aan wil doen

men pakt c20let zuigers ( zijn hetzelfde qua diameter enz ) of evt meteen een setje gesmede zuigers erin

andere drijfstangen met arp bouten

en dan een leuke compressor of 2 turbo's

kan je met de rest standaard tot ongeveer 450pk veilig gaan

compressie van een x30xe is te hoog om meer als 0.5 bar te gaan draaien...

been there, tryed it, wont do it again

zal een 280pk uit komen op 0.4 bar

ben nu zelf ook bezig om een 3l v6 biturbo te bouwen voor in mn calibra turbo...

Krijgt:

Hprofiel drijfstangen

Wiseco gesmede zuigers

ARP bouten

Verstelbare tandwielen

krukas word samen met het vliegwiel,drukgroep en multiriem pulley gebalanceerd

moet alleen nog kijken voor 2 turbo's en met welk motormanagement systeem ik wil gaan rijden

compressie van een x30xe is te hoog om meer als 0.5 bar te gaan draaien...

been there, tryed it, wont do it again

zal een 280pk uit komen op 0.4 bar

ben nu zelf ook bezig om een 3l v6 biturbo te bouwen voor in mn calibra turbo...

Krijgt:

Hprofiel drijfstangen

Wiseco gesmede zuigers

ARP bouten

Verstelbare tandwielen

krukas word samen met het vliegwiel,drukgroep en multiriem pulley gebalanceerd

moet alleen nog kijken voor 2 turbo's en met welk motormanagement systeem ik wil gaan rijden

Ik doel er meer op, of het veilig is om bv met een compressor 300pk uit een x30xe te halen, zonder verdere aanpassingen.

Gewoon om het iets betaalbaar te houden! :angel

Terug
Naar boven