• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vermogen X30XE

Ik doel er meer op, of het veilig is om bv met een compressor 300pk uit een x30xe te halen, zonder verdere aanpassingen.

Gewoon om het iets betaalbaar te houden! :angel

[rquote=1882171&tid=143701&author=Trompie]Ook wel een mooi filmpje, maar minder geluid. Krijg dat niet voor elkaar zoals jij dat hebt![/rquote]Je bedoeld het filmpje?

Heel simpel:

Jouw link:

Alles na de v= tussen [youtube][/youtube] tags plaatsen, in dit geval: 62Mk57XmFnA ;)

Resultaat:

[youtube]62Mk57XmFnA[/youtube]

[rquote=1882171&tid=143701&author=Trompie]Ook wel een mooi filmpje, maar minder geluid. Krijg dat niet voor elkaar zoals jij dat hebt![/rquote]Je bedoeld het filmpje?

Heel simpel:

Jouw link:

Alles na de v= tussen [youtube][/youtube] tags plaatsen, in dit geval: 62Mk57XmFnA ;)

Resultaat:

[youtube]62Mk57XmFnA[/youtube]

heb hier laatst ook iets in zitten verdiepen

leek mij ook wel leuk

ik heb een prijs opgaaf gevraagd bij http://www.chargertech.nl/

die vraagt voor de inbouw opmaat ongeveer 3000 euro.

dit is voor alle onderdelen met montage.

ex afstellen.

houd in chip opmaat of een programmeerbare pc.

dan zou je ook ongeveer met een x30xe op 300pk komen.

en zou de raptor v gemonteerd worden.

heeft iemand hier ervaring met dit bedrijf?????

heb hier laatst ook iets in zitten verdiepen

leek mij ook wel leuk

ik heb een prijs opgaaf gevraagd bij http://www.chargertech.nl/

die vraagt voor de inbouw opmaat ongeveer 3000 euro.

dit is voor alle onderdelen met montage.

ex afstellen.

houd in chip opmaat of een programmeerbare pc.

dan zou je ook ongeveer met een x30xe op 300pk komen.

en zou de raptor v gemonteerd worden.

heeft iemand hier ervaring met dit bedrijf?????

Saab v6 turbo levert idd minder vermogen dan een atmo opel v6, maar het is op de saab een low pressure turbo!

Vervang die voor een dikkere turbo en kijk wat het dan doet.

Saab v6 turbo levert idd minder vermogen dan een atmo opel v6, maar het is op de saab een low pressure turbo!

Vervang die voor een dikkere turbo en kijk wat het dan doet.

mischien klein beetje off-topic

maar hoeveel vermogen leverd een x30 met c25 inlaat werkelijk standaard?

als je gaat kijken naar kant en klaar chips om op de c25 ecu en inlaat te draaien kom je ongeveer op 210 pk uit, terwijl als je een x30 met bijbehoordende inlaat chipt je al op de 230 zit. (a.o. m-tech)

ben zelf ook bezig met een x30 turbo en twijfel welke inlaat.

c25 past onder de kap maar leverd schijnbaar minder vermogen

x30 moet ik de kap voor aanpassen maar als dit werkelijk om ruim 20 pk gaat is het het ruim waard

mischien klein beetje off-topic

maar hoeveel vermogen leverd een x30 met c25 inlaat werkelijk standaard?

als je gaat kijken naar kant en klaar chips om op de c25 ecu en inlaat te draaien kom je ongeveer op 210 pk uit, terwijl als je een x30 met bijbehoordende inlaat chipt je al op de 230 zit. (a.o. m-tech)

ben zelf ook bezig met een x30 turbo en twijfel welke inlaat.

c25 past onder de kap maar leverd schijnbaar minder vermogen

x30 moet ik de kap voor aanpassen maar als dit werkelijk om ruim 20 pk gaat is het het ruim waard

Denk dat je niet goed zit te vergelijken. 210 pk uit een 2.5 ECU en inlaat of 230 uit een 3.0 ECU met inlaat.

Ook zal er een verschil zitten in je koppelkromme, die wellicht meer zal gaan afwijken. (geen idee of dit naar onder of naar boven is)

De X30XE zul je toch echt moeten aanpassen intern wil je naar turbo gaan, is niet echt een rpm liefhebber, en haal je het al niet met je standaard compressie. Dan hebben we uitlaat nog, waar net zo goed restrictie in kan zitten.

Te veel onduidelijke gegevens heb je dan om een standaard programma te rijden. Dus een chip op maat is altijd goed.

Ik zou dus gaan voor de C25 inlaat, ziet er beter uit en een bult op een Cali kap is ook al niks.:D

Denk dat je niet goed zit te vergelijken. 210 pk uit een 2.5 ECU en inlaat of 230 uit een 3.0 ECU met inlaat.

Ook zal er een verschil zitten in je koppelkromme, die wellicht meer zal gaan afwijken. (geen idee of dit naar onder of naar boven is)

De X30XE zul je toch echt moeten aanpassen intern wil je naar turbo gaan, is niet echt een rpm liefhebber, en haal je het al niet met je standaard compressie. Dan hebben we uitlaat nog, waar net zo goed restrictie in kan zitten.

Te veel onduidelijke gegevens heb je dan om een standaard programma te rijden. Dus een chip op maat is altijd goed.

Ik zou dus gaan voor de C25 inlaat, ziet er beter uit en een bult op een Cali kap is ook al niks.:D

wordt inderdaad een custom programma. maar wou het eerste instantie voor het testen oplossen met een turbotimer (weet nog niet of de verdeelbak e.d. het trekt).

was meer om de vergelijking te trekken tussen de inlaten, geloof zoiezo niet in voorgeprogrameerde chip.

kwa maatvoering kom ik niet heel erg veel tekort. als ik het frame van de kap aanpas moet ik precies genoeg speling kunnen creeeren. ( niet gemeten maar geschat :P )

compressie maak ik me ook eerste instantie geen zorgen over. wil niet verder gaan dan max 0.5 op t5 turbo( 's ). vind het trekken onderin/midden belangrijker dan een gierende motor

Terug
Naar boven