• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vermogensverlies en andere symptomen X30XE

het kan zijn ( gebeurt alleen bijna nooit ) dat er een gat in de zuiger aan het branden is(of er al in zit) wat dus idd een raar hard tikken op kan leveren ( gat in de zuiger komt 9vd10x door n slechte verbranding, of te weinig benzine wat teveel warmte opleverd)

toevallig een week of 7 geleden nog bij een C20XE gehad...

deze begon ook slecht te lopen, en daarna hard te tikken

een riem die verspringt bij een v6, dan is de motor meteen klaar en levert minimaal 12 kromme kleppen op,

al kan het wel zijn dat de spanrol tussen de 2 cilinderbanken los gekomen is, en dat de riem daardoor tussen de banken in te slap staat

Riem kan ook op 1 of 2 nokkenassen verspringen, dan loopt ie gewoon nog op de resterende 3 cilinder.

Kat roodgloeiend, die kan je nu ook wel weggooien.

Mensen denken allemaal maar dat je ermee kan door rijden met een Cilindertje minder, maar de katalysator vind meestal van niet!!!!

Willem

Riem kan ook op 1 of 2 nokkenassen verspringen, dan loopt ie gewoon nog op de resterende 3 cilinder.

Kat roodgloeiend, die kan je nu ook wel weggooien.

Mensen denken allemaal maar dat je ermee kan door rijden met een Cilindertje minder, maar de katalysator vind meestal van niet!!!!

Willem

Zou toch even het probleem opsporen voordat je voor jan met de korte achternaam een blok staat om te zetten.

Willem

Zou toch even het probleem opsporen voordat je voor jan met de korte achternaam een blok staat om te zetten.

Willem

Er zat ijzer in het carter. Ik heb daarom besloten de motor toch maar te vervangen.

Als ik binnenkort tijd heb eens kijken wat de oozaak hiervan is. Ook bleek de aircopomp kapot. Andere zat gelukkig op het "nieuwe" blok.

Mvg,

Eric

Er zat ijzer in het carter. Ik heb daarom besloten de motor toch maar te vervangen.

Als ik binnenkort tijd heb eens kijken wat de oozaak hiervan is. Ook bleek de aircopomp kapot. Andere zat gelukkig op het "nieuwe" blok.

Mvg,

Eric

de riem van een x30xe kan wel degelijk verspringen...

tijdje geleden begon bij mijn sintra v6 het blok ook af en toe te tikken dus dacht eerst een klepstoter die n=mischien vast zat.

Ik heb er een tijdje mee doorgereden omdat het niet constant was maar op een gegeven moment op een zaterdag ochtend starte ik de auto om boodschappen te doen en hij begon gelijk ongelovelijk te tikken dus gelijk uitgezet.

smiddags alles losgehaald en nieuwe distibutie set opgehaald.

met alles op tijd zetten kwam ik er achter dat de krukas 1cm versprongen was (ongeveer 2 tandjes.

Ik heb dus flinke mazzel gehad en alles erafgehaald en de nieuwe set erom gelegt.

blok loopt weer als een zonnetje ondanks dat die bijna 3 ton gelopen heeft....geen drup olie of koelvloeistof verbruikt.

de riem van een x30xe kan wel degelijk verspringen...

tijdje geleden begon bij mijn sintra v6 het blok ook af en toe te tikken dus dacht eerst een klepstoter die n=mischien vast zat.

Ik heb er een tijdje mee doorgereden omdat het niet constant was maar op een gegeven moment op een zaterdag ochtend starte ik de auto om boodschappen te doen en hij begon gelijk ongelovelijk te tikken dus gelijk uitgezet.

smiddags alles losgehaald en nieuwe distibutie set opgehaald.

met alles op tijd zetten kwam ik er achter dat de krukas 1cm versprongen was (ongeveer 2 tandjes.

Ik heb dus flinke mazzel gehad en alles erafgehaald en de nieuwe set erom gelegt.

blok loopt weer als een zonnetje ondanks dat die bijna 3 ton gelopen heeft....geen drup olie of koelvloeistof verbruikt.

Dan heb je idd mazzel gehad. Ik heb vorig jaar motor gewisseld na ongeveer 3 jaar stilstand. Eind december is deze motor eraan gegaan (zie topic viewtopic.php?f=113&t=160820&p=2069243#p2069243) wss doordat er door diverse poreuze kabels verkeerde signalen aan de computer hebben gegeven, waardoor mijn katalysatoren overspoeld werden door benzine en verstopt raakten. En van het een kwam het ander....

Dan heb je idd mazzel gehad. Ik heb vorig jaar motor gewisseld na ongeveer 3 jaar stilstand. Eind december is deze motor eraan gegaan (zie topic viewtopic.php?f=113&t=160820&p=2069243#p2069243) wss doordat er door diverse poreuze kabels verkeerde signalen aan de computer hebben gegeven, waardoor mijn katalysatoren overspoeld werden door benzine en verstopt raakten. En van het een kwam het ander....

Terug
Naar boven