• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vermogenwinst

joelvereycken

Post weleens wat
Hallo allemaal.

Waar ik erg beniewd naar ben is de hoeveelheid paardjes van mijn manta. Er zit een 2.0 blok (110pk) in met de volgende aanpassingen:

-Volledige Groep A uitlaat (met spaghetti)

-Wilde nokkenas

-open luchtfilter

Aan hoeveel vermogenwinst moet ik zo ongeveer denken met bovenstaande upgrades? De vorige eigenaar schatte de manta op een 150pk

yep, we hebben zelfs zulke goeie racevonkjes dat je een soort ''neon onder de kap'' effect krijgt:D

een brandblusser in je auto is wel een vereiste... :jerry

yep, we hebben zelfs zulke goeie racevonkjes dat je een soort ''neon onder de kap'' effect krijgt:D

een brandblusser in je auto is wel een vereiste... :jerry

Volgens mij is het antwoord voor dit topic al gegeven, en ontaard het nu WEER in een elle lang topic waar geen eind aan komt... :D

Volgens mij is het antwoord voor dit topic al gegeven, en ontaard het nu WEER in een elle lang topic waar geen eind aan komt... :D

@js 400 wrote:@BlitzKicker wrote:Even een "stel nou dat" vraagje tussendoor.

Als je bijvoorbeeld een brandstofpomp had die zijn werk niet meer deed en niet meer het volledige aantal bar aan brandstofdruk kon leveren.

En er komt een nieuwe frisse pomp op die wel netjes zijn 3 barretjes levert. Heb ik dan meer vermogen?

Maw. kan je dmv de brandstofdruk te verhogen ook betere prestaties behalen?

je kan er wel meer brandstof in pompen,maar je moet het ook kunen verbranden :shock: :shock:

dat doe je dus door de speciale race vonkjes :jerry :jerry :jerry :jerry

@js 400 wrote:@BlitzKicker wrote:Even een "stel nou dat" vraagje tussendoor.

Als je bijvoorbeeld een brandstofpomp had die zijn werk niet meer deed en niet meer het volledige aantal bar aan brandstofdruk kon leveren.

En er komt een nieuwe frisse pomp op die wel netjes zijn 3 barretjes levert. Heb ik dan meer vermogen?

Maw. kan je dmv de brandstofdruk te verhogen ook betere prestaties behalen?

je kan er wel meer brandstof in pompen,maar je moet het ook kunen verbranden :shock: :shock:

dat doe je dus door de speciale race vonkjes :jerry :jerry :jerry :jerry

Meten is weten.. gokken hebben we allemaal niet zo veel aan toch, je weet tenslotte ook niet hoeveel originele pk's er nog zijn. king:

Meten is weten.. gokken hebben we allemaal niet zo veel aan toch, je weet tenslotte ook niet hoeveel originele pk's er nog zijn. king:

Terug
Naar boven