• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verscheidene vragen audio-systeem Astra G

Met een verloop stekker van de 2 iso kabels daarachter in jou auto waar jou oude radio uit komt (evt. eruit halen en die stekkers eruit pakken) naar de stekker die op jou pioneer past.

Dus je gaat van 2x iso naar 1x pioneer aansluiting, is bij elke auto speciaal zaak te krijgen.

Ga niet knippen en doen, bespaar je de moeite en koop gewoon een verloop stekker van +- 15 euro :)

Klopt zo'n soort stekker is het! alleen dan een andere stekker natuurlijk voor op jou pioneer radio.

en de speakers zullen wel meteen werken, misschien dat je alleen je geschakelde draad en je constante draad (dus de rode = constant en de gele = geschakelde) moet omdraaien.. hier zitten weer aparte connectoren tussen om ze dus te kunnen wisselen.

Anders kan het zijn dat de radio of niet uit gaat of de radio onthoud zijn zenders niet.

Nope, een JVC stekker is anders dan een Pioneer.. dus je moet echt gaan kijken naar een stekker van 2x iso kabel naar pioneer aansluiting.

Het stalen frame weg halen uit je dashboard, deze in het midden plat knijpen zeg maar en dan met een ferme ruk trek je hem er uit. Wel op tijd stoppen anders sloop je de kabels die er nu in steken of hij hangt tegen je lip ;)

Als je dat hebt gedaan kan je de zwarte ISO blok los nemen uit de zwarte slede, de antenne spreekt voor zich.

Bij aankoop van een nieuwe HU pioneer of welk ander gerenommeerd merk zit standaard een aansluitkabel waar aan een kant een radio gebonden stekker zit en aan de andere kant een contra ISO.

Kwestie van klikker de klik en je bent bijna klaar.

Het kan zijn dat je de gele en rode draad moet gaan wisselen omdat je radio anders zijn geheugen niet vast houd en dus bij contact uit alles weer vergeet.

Opel. Pioneer.

Geel. Op Rood

Rood. Op Geel

Geel is de geschakelde +12 volt in de opel en rood is de constante +12 volt, massa en speakers hoef je verder niets aan te veranderen.

Wel even een verloop plug meenemen voor je antenne aansluiting omdat dat plate rondje van opel nergens in past.

Leuk om te lezen dat deel 1 je al is gelukt :thumb

Ik heb jaren professioneel car hifi, autoalarmen, CC en autotelefoons ingebouwd ;) en geloof me dat was in de tijd dat een inbouw telefoon richting de 8000 gulden liep compleet opgeleverd.

Hahaha kunnen we nu niet meer voorstellen.

In die tijd was ik zelf ook heel actief met car hifi, de a corsa gsi lag van voor naar achter helemaal vol en op de top zaten er vier cerwin vega 15" woofers in de achterbank in pushpull opstelling. Dat was knallen destijds maar nu ben ik al bijna tevreden met de originele audio die er in steekt.

Dus Tigra_Black, samenvattend:

In principe moet ik de Pioneer die ik morgen ga halen, d.m.v. de bíjgeleverde kabel gewoon aan kunnen sluiten op mijn Astra? En wat voor verloopplugje zoek ik dan precies voor de antenne?

Excuses voor de klungeligheid, maar ik ben van plan wat meer zelf te gaan doen, en je moet ergens beginnen haha.

Precies je moet ergens beginnen en ik moet zeggen je leert snel :thumb en zeg nu zelf toch hartstikke leuk om het zelf te leren.

Als je in de zaak waar je de radio koopt vraagt om een antenneverloop naar opel dan krijg je een klein stekkertje mee waarmee jij het zo maakt.

De ISO gaat op zeker gewoon passen!

Lukt het niet lees ik hier je berichten wel en geef ik daar wel een reactie op.

Jammer dat de winkel al dicht is he anders had er vanavond al een andere radio in gezeten hihihi

Jij snapt het! In ieder geval fijn om te weten dat de Pioneer compatibel is d.m.v. de bijgeleverde adapter, dan kan ik weer aan de bak! Morgen ga ik er gelijk mee bezig! Als ik ergens tegenaan loop ben je de eerste die het hoort, alvast bedankt voor alle nuttige informatie! :wors KUDOS!

Probleem: In het stalen frame zit een torxschroef (zie foto op vorige pagina). Een halfuur aan het pielen geweest met twee handen in dat stalen frame, maar er is gewoon niet genoeg ruimte om überhaupt kracht te kunnen zetten. Zie ik iets over het hoofd? :wtf

Duuuuuuus...

Aluminium frame eruit, na een uur vel van m'n hand afschrapen. Pijnlijk.

Maar:

Torxsleutel is door het frame naar beneden gevallen. Die krijg ik er zeker nooit weer uit? Kan het kwaad om hem daar te laten? :hmmz

Kwartier later:

In een mislukte poging de torx op te vissen, is de tweede torx in de diepte verdwenen. Ik lach mezelf uit, en geef het opvissen op. :thumb

haha! geweldig om te lezen :P meer geld kwijt aan torx bitjes dan de iso stekker haha! en idd Bushman.. het kan je aardig wat vel op je handen kosten om dat ding eruit te krijgen. Maar gewoon laten liggen.. komen vanzelf tevoorschijn op je vloermatten haha.. ehh ooit :D

Die liggen denk ik ergens in de tunnelbak.

Als je de asbak verwijderd kan je er heel makkelijk bijkomen.

Link hoe je de asbak kunt verwijderen.

[youtube:2v7sys7t]

Duidelijk Blue-Dragon! Maar heeft me at the moment genoeg vel gekost. Eerst genezen, dan torxjes vissen haha.

Straks even naar Kampen of Zwolle, Pioneertje halen. :thumb

Oeps das mooi ........ Zeg

Dat het frame vast zat met een torx boutje dat wist ik niet, kijk zelfs ik leer weer wat bij ;)

De aankoop van je HU doet de wonden aan je handen wel verzachten.

Die torx die nu ergens in je dashboard zit zou ik me niet al te druk over maken mits je kachelbediening en je asbak normaal blijven werken

DIKKE KUTZOOI.

Radio gekocht, plug&play, helemaal mooi. Draadjes moesten alleen even omgewisseld worden zodat hij de presets onthoud e.d.

Onderweg gewoon naar een CD'tje geluisterd, top!

Kom ik thuis, rode en gele draad omgewisseld. Helemaal NIETS meer. Krijg 'm niet meer aan de praat. Ook de oude radio krijg ik NIET meer aan de praat. Zie ook de tijd en temp. niet meer op de boordcomputer.

HELP. :(

Terug
Naar boven