• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verscheidene vragen audio-systeem Astra G

Kortsluiting gemaakt denk ik, misschien een gele of een rode draad losgeschoten uit zijn verbinding. Even zekering controleren!

EDIT: Met name die links onderaan, dat vakje even loshalen en even in je instructie boekje kijken onder zekeringen en als je die niet hebt even alle zekeringen bij langs lopen.

Nee de zekeringen van de auto.. staat wel in het boekje vermeld haha.

Geen zorgen, komt wel weer goed!

IMAG0198.jpg

Dit moet je hebben, 1 van deze zekeringen.

Dit zit links onderaan bij je koppelingspedaal/stuur op het dashbord nog, daar zit een vakje die kun je lostrekken.. is niet te missen.

Daar zit dit achter en dan naar de kapotte zekering zoeken, dus de zekering die er zo uitziet:

sSPM_A0087.JPG

Jaaaaaa! Kapotte zekering gevonden! Lichtpuntje!

Als ik de zekering vervangen heb, en de Pioneer weer aan wil sluiten. Hoe voorkom ik dit probleem dan?

Zorgen dat je geen plus op min contact krijgt.. dus kabels goed isoleren. GEEN METAAL OP METAAL waar spanning op staat.

Dus als je een stekkertje hebt die bloot ligt, isolatie tape erom binden, even radio eruit halen en controleren. Want dat is jou waarscheinlijk overkomen.. anders knapt ze zekering niet spontaan na het monteren van de radio.

Zekeringkast gevonden. Nieuwe zekering gekocht. Works like a charm! Radio zit erin, en het werkt. Display nog even opnieuw instellen, maar neem ik voor lief. Zonder dit forum was ik echt nergens, geef jezelf vooral een klopje op jullie schouders vrienden! :wors

Klein vraagje nog:

Toen ik het mini-handschoenenvakje (boven de zekeringkast) terug wou plaatsen, viel dit onderdeeltje eruit. Iemand die weet wat dit is?

Maakt verder weinig uit, ik loop nergens tegen aan, maar ben gewoon benieuwd.

Deze dus:

4y0m.jpg

Niet erg scherp, omdat het maar een klein ding is.

@Bushman wrote:Klein vraagje nog:

Toen ik het mini-handschoenenvakje (boven de zekeringkast) terug wou plaatsen, viel dit onderdeeltje eruit. Iemand die weet wat dit is?

Maakt verder weinig uit, ik loop nergens tegen aan, maar ben gewoon benieuwd.

Deze dus:

4y0m.jpg

Niet erg scherp, omdat het maar een klein ding is.

Heey,

Ik zag die foto, en dacht. ik heb ook astra g, ik ga eens bij me zelf kijken, en heb hem gevonden.

Het is een klipje waar je het bakje in het vakje bevestig.

Dat dingetje moet aan de achterkant deze gaatjes:

Waar door je het bakje kan vast zetten:

Als het nu niet duidelijk is weet ik het ook niet meer.

Groeten,

Martins

Terug
Naar boven