• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

verschil automaat handgeschakeld 3.0E

Opel_Bjorn

Post veel
Kga me alvast een reserve 3.0E motor aanschaffen voor als men Monza het toch wil begeven. Nu heb ik een redelijk goedkoop exemplaar gevonden (90€ compleet blok) maar is er verschil tussen automaat en handgeschakeld? Bij mij hangt er een 256 gertrag onder. Er zijn ook 2 krukaskeerringen aan vervangen

verschil is starterkrans voor automaat en vliegwiel voor hand geschakeld, verder niet.

Ja, en een extra aansluiting op je vacuum vervroeging

Ja alleen moet je het naaldlager nieuw kopen en erin zetten een automaat heeft dit niet,vacuum aansluiting kun je zo omschroeven voor de rest zijn die blokken gelijk..

Koop aub geen 30E maar een 177pk C30NE uit een Omega/Senator B,en schroef je eigen aanbouw erop,neem wel een blok van voor 90 deze hebben V-snaar en geen multiriem.

Wedden dat je dan zegt...hey hij is veel sneller..

En of je nou 90 of 250€ voor een blok betaalt,het vermogen van de C30NE maakt dat wel goed.

ja, maar in België mag dat zomaar niet :D en aangezien ik zelf in een keuringstation werk ga ik er gewoon terug een orginele motor in plaatsen, het vermogen hoeft voor mij echt niet omhoog, want tis een auto om van te genieten.

Die man van de motor zei idd ook dat het naaldlagertje enkel vervangen moest worden en er een vacuum aansluiting afgesloten moest worden.

Dat ziet geen hond...Of daar nu 30E staat en C30NE..

Pak aub niet zo,n 30E,en die onzin dat de auto is van te genieten kan wel zo zijn maar dan ga je voor hetzelfde geld toch niet met zo,n oude 30E liggen te sleuren....

Idd net wat Boyanka zegt:andere nummers in het blok en klaar is kees,en je hebt de beste 12V van de Opel 3 liters die serie gemaakt is.

Heb helaas de plaats en het materiaal er nog niet voor. Ben momenteel op zoek naar een huiske (met werkkot) en daar zal hij gedemonteerd worden. Voorlopig zal hij bij men zus in de garage gaan staan.

Terug
Naar boven