• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

verschil in het spruitsuk????

svdk20

Post veel
kan iemand mij vertellen of een rvs spruitstuk met de volgende kenmerken:

Merk: Opel

Model: Calibra

Type: A

Bouwjaar: vanaf '96

Motortypes: 2.0 16V Ecotec

linkje

past op een 2.0 16V ecotec uit 1994???

als je echt een ecotec hebt lijkt het me geen probleem, mischien dat een c20xe anders is, maar volgens mij is dat ook hetzelfde

ja heb echt een ecotec 100% helaas ecopech:fy1

nee maar ik bedoel meer of er verschil zit in de aansluiting ofzo.

omdat erbij staat x20xev vanaf 1996. ik weet dat ze sinds die tijd ook met tech 2 zijn uit gekomen. maar op sensoren na is er toch geen extra aanpassingen bij gekomen aan het blok ofzo?

Volgens mij zit het verschil in de carterpan. Ik meen dat de eerste type's een normaal carter hadden zoals bv een C20XE en de latere hebben een gedeeld carter met een alu en een staal deel. Zodoende zullen de spruitstukken niet uitwisselbaar zijn.

Net wat calibrianpower zegt ze zijn met 2 verschillende carters geleverd. Maar je kan er bij een 2delige niet zomaar een stalen onder zetten ivm balansassen in t carter.

ow oke maar mijn auto en motor komen uit begin 1994 en nou weet ik nog niet of ik een 1 of 2 delige carter heb maar zou een spruitstuk voor een x20xev vanaf 96 passen onder een auto van 1994?

kort samen gevat:

1 delige karterpan pas het spruitstuk wel/niet op?

2 delige karterpan pas het spruitstuk wel/niet op?

en ja ik weet ben een lastig persoon :jerry

Jupzz

en het verschil in Carter zit in de leeftijd.

in het 2 delige carter zitten namelijk balans assen, heb ik zojuist geleerd een tijdje terug...

en dat is ook niet zomaar over te zetten dus..

intern is ook de oliepomp verschillend en olie aanzuigbuizen zijn hierdoor ook niet uitwissebaar.

Willem

en hou kan ik het makkelijkst zien of ik een 1 of 2 delige carterpan heb?:hmmz

en welk blok 1 of 2 is dan compatible met zo'n spruitstuk?

alvast bedankt voor alle goede info mensen

ik heb een 1 delige carterpan onder de auto is mijn auto dan geschikt voor een rvs spagettiespruitstuk ??

of heb ik toch de pech ecopech dat mijn blok uit 94 komt

Terug
Naar boven