• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verschil tussen c20ne en c20seh

gasklepverwarming denk ik? Wordt vaak niet aangesloten. Heb op mijn c20ne geen slang of aansluiting daar zitten, wel een imbusbout volgens mij, dus misschien dat het optioneel is.

ben vandaag bij een blok gaan kijken waarvan de eigenaar zei dat het om een 130 pk blok gaat.

de blok had wel een vlakke kleppendeksel

motorkabelboom was weg, evenals de computer.

de luchtinlaatbuis vond ik ook niet vierkantig. viel mij wel op dat er nummers op stonden..

en de bijna niet zichtbare motorcode.

ik haal eruit.. 20nex2500...

vind het maar raar normaal moet er na de motorinhoud toch een streepje komen en dan het nr: bv: C20NE - 143976

ik heb hem laten liggen. na de E zie ik duidelijk een X komen. en dat moet een H zijn.

ik haal uit de motorcode niet uit: 20SEH

jullie??

Uploaded with ImageShack.us

ben vandaag bij een blok gaan kijken waarvan de eigenaar zei dat het om een 130 pk blok gaat.

de blok had wel een vlakke kleppendeksel

motorkabelboom was weg, evenals de computer.

de luchtinlaatbuis vond ik ook niet vierkantig. viel mij wel op dat er nummers op stonden..

en de bijna niet zichtbare motorcode.

ik haal eruit.. 20nex2500...

vind het maar raar normaal moet er na de motorinhoud toch een streepje komen en dan het nr: bv: C20NE - 143976

ik heb hem laten liggen. na de E zie ik duidelijk een X komen. en dat moet een H zijn.

ik haal uit de motorcode niet uit: 20SEH

jullie??

Uploaded with ImageShack.us

Een SEH heeft ook een andere nokkenas. Het aantal graden onderling is gelijk, alleen is deze een paar graden gedraaid ten opzichte van die van de C20NE. Een C20NE met SEH nokkenas klimt een stuk sneller in toeren.

Groeten,

Mischa

Een SEH heeft ook een andere nokkenas. Het aantal graden onderling is gelijk, alleen is deze een paar graden gedraaid ten opzichte van die van de C20NE. Een C20NE met SEH nokkenas klimt een stuk sneller in toeren.

Groeten,

Mischa

Uhm, nee, het verschil zit hem in de nokken. merkpositie op nokkenaswiel en vergrendeling tussen nokkenas en verdeler zitten hetzelfde. Het zijn echt de nokken die ten opzichte van de stok verdraaid zijn. Wil je echt iets leuks, leg je er een nokkenas van een 18E in met de verdeler van de 18E (heb ik ook). Maar goed, daar hadden we het hier niet over.

Groeten,

Mischa

Uhm, nee, het verschil zit hem in de nokken. merkpositie op nokkenaswiel en vergrendeling tussen nokkenas en verdeler zitten hetzelfde. Het zijn echt de nokken die ten opzichte van de stok verdraaid zijn. Wil je echt iets leuks, leg je er een nokkenas van een 18E in met de verdeler van de 18E (heb ik ook). Maar goed, daar hadden we het hier niet over.

Groeten,

Mischa

Vind maar eens spul van een 18e, al een tijdje op zoek naar zulk spul, oa de ontsteking enzo maar niet te vinden ;)

Vind maar eens spul van een 18e, al een tijdje op zoek naar zulk spul, oa de ontsteking enzo maar niet te vinden ;)

Hij past op de SEH, maar niet op de SEH-computer. Als je toch zoiets wil gaan doen, neem dan de Motronic 1.5.2. Heb ik ook gedaan en loopt erg fijn.

Gr. Mischa

Hij past op de SEH, maar niet op de SEH-computer. Als je toch zoiets wil gaan doen, neem dan de Motronic 1.5.2. Heb ik ook gedaan en loopt erg fijn.

Gr. Mischa

Ligt eraan of je een 2 of 3 reiige ecu hebt, de m1.5.2 is n 3 reiige en gebruikt een luchtmassa meter ipv een luchtweger

Terug
Naar boven