@arnold kadett wrote:de tunnelbak is ook anders kwam ik vandaag achter ben een 1.2/1.3 (weet het ff niet meer )
aan het slopen en zag tot mijn verbazing dat de schakelstang in de tunnel dus onder de auto hangt
is dit wat om te bouwen?
gr arnold
Heeft niks met de motor inhoud te maken, is gewoon vanaf het bouwjaar dat men er een kat onder ging leggen veranderd bij alle modellen.
Heb het bij de mijne veranderd ja. Kortere pook schakelt wat lekkerder, en geeft wat ruimte weer onder de tunnel. Maar hou er rekening mee dat je een gat in je schutbord moet maken waar weer een tuit op komt om die rubber balg op te monteren, anders heb je binnen korte tijd een zwembad in de wagen!
Ik had zelf de motor er al in liggen en kon er te moeilijk bij om er aan te lassen, dus heb de boel gespoten rond het gat en er een alu tuit die ik op een plaatje had gelast op geplakt met kit. Werkt ook super!
Je moet alleen donders goed oppassen waar je boort want de verwarmings radiateur gaten zitten net effe anders als bij een later model met hoge tunnel. Daar kun je dus niet vanuit gaan met meten. Kan je evt. de locatie van het gat zo doorgeven... Heb zelfs nog een extra exemplaar van zo'n alu plaatje met tuit er op gelast voor je liggen. Moet alleen het plaatje nog van op maat geknipt/geslepen worden en tuit evt. ietsjes ingekort....
En hou er rekening mee dat je een andere achterste bak steun moet hebben dan, moet namelijk een overbrenging op zitten, jij hebt nu een 'kale'...
Dit hele spul moet er op komen:
Deze heb jij nu:
Die jij nodig hebt kan ik even niet vinden...
Als ik het trouwens nog eens moest doen ging ik er netjes een stuk in lassen uit een schutbord van een later model voor dat ik de motor er in ging leggen...