• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verschil tussen kadett en nexia?

Is de basis echt gebruikt van de Kadett, of is het eerder een chinees namaak verhaal van daewoo?

Als het wel de zelfde auto is wie kan mij dan de verschillen noemen tussen de nexia en de Kadett?

Groeten Bart.

Vele onderdelen van de laatste generatie Kadetten werd al door Daewoo gemaakt. Mijn 1.4i uit 1990 bijvoorbeeld had zelfs al overal onder de motorkap schaamteloos de Daewoo logo's staan op bijna alle onderdelen.

Echte verschillen, nou ja de hoofdmoot is gelijk, vele onderdelen passen gewoon, maar de Nexia is gemoderniseerd. Bumpers, koplampen, motorkap, achterklep en dergelijke passen waarschijnlijk niet zomaar. Ook zitten er vaak een hoop extra's zoals airco enz.. op die misschien met wat aanpassingen op een Kadett passen.

Balken en achter-schermen zijn volgens mij gelijk, en de basis techniek motorisch en qua wielophanging is volgens mij 100% identiek.

De kadett was vroeger ook leverbaar als Daewoo.. Daewoo Racer oid, was niet in NL overigens leverbaar.. maar op die basis de Nexia gekomen.. dus indirect op de Kadett basis..

Daewoo_Racer_Fliessheck.jpg

de oude was gelijk aan de kadett E

motorische is deawoo

ophanging is gelijk

wat is anders aan een nexia

schutboard (gaten voor de kachel e.d zitten op andere paatsen)

voorruit(is langer dan van een kadett )

achterste ruitjes (zijn klapramen maar wel in een kadett te plaatsen)

ophangpunten van de gordels(bij een kadett kunnen ze schuiven van boven naar beneden )

bumpers voorschermen motorkap voorfront achterbumper achterklep en achterlichten zijn anders

radiateurbalk is ook anders en nexia heeft meerdere sleepogen

Heel de carroserie is van de Kadett mal gemaakt.

Deuren zijn ook van de Kadett mal gemaakt,zitten alleen verstevigingspijpen in de deuren zelf en de handgrepen zijn anders.

Voorschermen,motorkap,lampen,achterlichten,kofferklep en bumpers zijn anders.

Voorraam past niet,achterruit wel.(dacht ik)

Middensonsole heeft niet helemaal de zelfde maat(ben ik achter gekomen toen ik vloerbedekking van een Nexia in mijn Kadett heb geplaatst en aan allebei de kanten een soort vreemde vierkantjes vloerbedekking miste....)

Kachel en aanjager zijn ook anders.....

Voor de rest moet je heel veel spullen gewoon kunnen overzetten denk ik,maar heb daar geen ervaring mee.....

Als je het echt wilt weten neem eventjes contact op met jblfreak.

Dannis

origineel gepost door jblfreak

motorische is deawoo

ophanging is gelijk

wat is anders aan een nexia

schutboard (gaten voor de kachel e.d zitten op andere paatsen)

voorruit(is langer dan van een kadett )

achterste ruitjes (zijn klapramen maar wel in een kadett te plaatsen)

ophangpunten van de gordels(bij een kadett kunnen ze schuiven van boven naar beneden )

bumpers voorschermen motorkap voorfront achterbumper achterklep en achterlichten zijn anders

radiateurbalk is ook anders en nexia heeft meerdere sleepogen

hahaha...je had al gereageerd......:D

Dannis

is die gast blind 1 op 1 ja.

nu we tog over kopieer werk hebben, hoe zit dat met die pontiac le mans, dat is tog ook 1 op 1 kadett

origineel gepost door x-tinction

vraag Grey illusion die zal het vast weten :P met die kadett waar niemand eerst van wist dat het een daewoo was:P

hahahaha,,,verschil,,,,,ik weet nergens van.

alleen chassinummer toch.

zit idd hier en daar verschil.

-bumper,koplampen,grille,motorkap,front,dwarsbalk,chassibalk,schutbord,motorkapscharnieren,voorruit,a en b-stijl ivm massaschakelaar portieren,spiegels,portieren,tankdop/klep,achterklep,achterlichten,tussenpaneel,dashbord enz enz.

het belangrijktste is dat je op alle scharnier delen kadett delen kan hangen

voor ze te laten sluiten zul je front en tussen paneel moeten vervangen.de portieren spelen geen rol.

ik heb nu een kadett met nexia achterkant die ik eraf gooi.daar voor heb ik weer een kadett achterklep,lampen,tussenpaneel en lampenhoeken en bumper nodig

origineel gepost door daruler

tot die hem kort reed:P

ik reed niks kort.die audi reed te kort op mij.

maar ik ben weer ijverig bezig om hem te fixen maar dit x wel op kadett basis hahahahaha:P

Terug
Naar boven