patrick4x4
Lid
Ik heb op internet gelezen over de verschillende koppen van de C20XE motor: de KS700, de KS400 en de KS859.
En niet te vergeten de Coscast.
De KS700 heeft een hogere treksterkte dan de KS400 en de KS859, maar de laatste is weer met een DIS ontsteking wat makkelijker is voor inbouw in een achterwielaangedreven voertuig.
Allen behalve de Coscast hebben last van scheurvorming, waarvoor een oplossing is gevonden middels een externe olie-omleiding en het afsluiten van het gescheurde deel, of door het persen van een buis in het gescheurde gedeelte.
Als je een C20XE motor wil inbouwen in een achterwielaangedreven voertuig, dan is de KS859 het makkelijkst.
Maar dit blok heeft weer een zwakkere kop.
Is het heel veel moeilijker om een KS700 blok in te bouwen in een achterwielaangedreven voertuig ?
Heeft het zin om preventief de workaround voor de kopscheuring uit te voeren?
Is dit een kostbare operatie?
Het schijnt dat na deze reparatie dit blok even sterk is als een Coscast.
Zijn er verder nog voor- en nadelen die ik over het hoofd heb gezien?
Sorry voor al deze vragen!
En niet te vergeten de Coscast.
De KS700 heeft een hogere treksterkte dan de KS400 en de KS859, maar de laatste is weer met een DIS ontsteking wat makkelijker is voor inbouw in een achterwielaangedreven voertuig.
Allen behalve de Coscast hebben last van scheurvorming, waarvoor een oplossing is gevonden middels een externe olie-omleiding en het afsluiten van het gescheurde deel, of door het persen van een buis in het gescheurde gedeelte.
Als je een C20XE motor wil inbouwen in een achterwielaangedreven voertuig, dan is de KS859 het makkelijkst.
Maar dit blok heeft weer een zwakkere kop.
Is het heel veel moeilijker om een KS700 blok in te bouwen in een achterwielaangedreven voertuig ?
Heeft het zin om preventief de workaround voor de kopscheuring uit te voeren?
Is dit een kostbare operatie?
Het schijnt dat na deze reparatie dit blok even sterk is als een Coscast.
Zijn er verder nog voor- en nadelen die ik over het hoofd heb gezien?
Sorry voor al deze vragen!